GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları/4710006
Dersin Adı: Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İhsan KALENDEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   kihsan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçe eğitiminin amaçlarını bilir
Türkçe eğitiminin tarihî gelişimini bilir
Türkçe ders programlarındaki değişimi kavrar
Türkçe eğitimin güncel sorunlarını betimler ve bu sorunlara çözüm önerileri üretir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkçe eğitiminin amaçları
2. Hafta  Türkçe eğitiminin tarihî gelişimi
3. Hafta  Türkçe ders programlarına genel bir bakış
4. Hafta  2015 Türkçe dersi öğretim programının değerlendirilmesi
5. Hafta  Türkçe eğitiminin genel sorunları
6. Hafta  Dinleme eğitiminin sorunları
7. Hafta  Konuşma eğitiminin sorunları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Okuma eğitiminin sorunları
10. Hafta  Yazma eğitiminin sorunları
11. Hafta   Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin sorunlar
12. Hafta  Sözlü sunum çalışmaları
13. Hafta  Sözlü sunum çalışmaları
14. Hafta  Sözlü sunum çalışmaları
15. Hafta  Sözlü sunum çalışmaları
16. Hafta  Son sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Gül Yayınevi. Ankara Göğüş, Beşir (1971). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimine Tarihsel Bir Bakış, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, Ankara. Gülsevin, Gürer ve Boz, Erdoğan (2006). Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gazi Kitabevi, Ankara. MEB (2015). İlköğretim Türkçe Dersi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara. Oğuzkan, Ferhan (1993) İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Ankara. Subaşı Uzun, Leyla ve Bozkurt, Ümit (2010). Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, TÖMER Yayınları, Ankara. Temizyürek, Fahri ve Balcı, Ahmet (2006), Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilme
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X