GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Klasik Türk Edebiyatı/4710138
Dersin Adı: Klasik Türk Edebiyatı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ömer ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozkano
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozkano@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel Türk edebiyatı tarihinin tasnifini öğrenir
klasik Türk edebiyatı sahasında kaleme alınmış eserlerin tasnifini öğrenir
klasik Türk edebiyatının genel Türk edebiyatı tarihi içerisindeki yerini kavrar
klasik Türk edebiyatı metinlerini analiz edebilir
klasik edebiyatının temel konularını ve tartışma alanlarını bilir
Klâsik Türk edebiyatının muhtevasına dair önemli eserleri bilir
Klasik Türk edebiyatında metin şerhi yöntemlerini bilir
Klasik Türk edebiyatı metin şerhi yöntemlerini uygular
Modern metin incelme yöntemleriyle klasik yöntemleri mukayese edebilir
klasik Türk edebiyatını genel olarak değerlendirebilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk edebiyatı tarihinin tasnifi ve genel değerlendirme
2. Hafta  Klâsik Türk edebiyatını konu alan makale veya kitap düzeyindeki yerli ya da yabancı eserlerin tespiti ve tasnifi
3. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının adlandırılışı meselesi
4. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının yayılım sahası ve bu konuyu esas alan önemli makale ve kitapların incelenmesi
5. Hafta  13 ve 14. Asırlarda Anadolu’da tercüme faaliyetleri ve tercümesi yapılan Farsça-Arapça eserler
6. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının Anadolu sahasında kaleme alınan ilk eserleri ve bunların temel özellikleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının muhtevasına dair önemli eserlerin incelenmesi
9. Hafta  Klâsik Türk edebiyatı tartışmaları
10. Hafta  Klâsik Türk edebiyatı metinlerinin şerhine dair farklı çalışmalardan örnekleri
11. Hafta  Modern yöntemlerin klâsik metinlere uygulanmasına dair farklı örneklerin incelenmesi
12. Hafta  Metin incelemeleri
13. Hafta  Metin incelemeleri
14. Hafta  Metin İncelemeleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Cevdet Paşa, Belâgât-ı Osmaniye, Akçağ Yay., Ankara 2000. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ankara 2000 Aymutlu, Ahmet, Arûz,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, soru cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilme
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilme
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X