GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Eğitiminde Anlam Bilim/4710240
Dersin Adı: Türkçe Eğitiminde Anlam Bilim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Asiye Duman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asiyed@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci dilin insan için önemini kavrar.
Öğrenci dil söz ayrımını fark eder.
Öğrenci yapısal dil bilimini kavrar.
Öğrenci 20. yüzyıl dil bilimi kuram ve kuramcılarını tanır.
Öğrenci bir dil bilimi dalı olarak anlam biliminin önemini kavrar.
Öğrenci anlam bilimi açısından göstergeyi kavrar.
Öğrenci dil dışı göstergeler ve dil göstergesini ayırt eder.
Öğrenci bağlam, çağrışım, duygu değeri gibi terimleri kavrar.
Öğrenci dildeki anlam olaylarını yorumlar.
Öğrenci söz eylem kuramı, söylem, örtük anlam gibi anlam bilimsel kavramları değerlendirir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan ve dil
2. Hafta  Dil söz ayrımı
3. Hafta  Dil ve iletişim
4. Hafta  Kavram ve kavramlaştırma
5. Hafta  Dil edimi ve edim bilimi
6. Hafta  Yapısal dil bilimi
7. Hafta  20. yüzyıl dil bilimi kuram ve kuramcıları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Anlam bilimi
10. Hafta  Gösterge
11. Hafta  Dil dışı göstergeler ve dil göstergesi
12. Hafta  Bağlam, çağrışım, duygu değeri
13. Hafta  Söz eylem kuramı
14. Hafta  Söylem
15. Hafta  Anlam olayları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKSAN D. (2006). Anlambilim, Engin Yayınevi, İstanbul. KILIÇ V. (2009). Anlambilime Giriş, Papatya Yayıncılık, İstanbul. GUIRAUD P. (1999). ( Çeviren: Berke VARDAR) Anlambilim, MULTILINGUAL, İstanbul. UÇAN H.(2008). Dilbilim, Göstergebilim ve Edebiyat Eğitimi, Hece Yayınları, Ankara. HUBER E. (2008). Dilbilime Giriş, MULTILINGUAL, İstanbul. KIRAN Z. ve KIRAN A.E. (2010). Dilbilime Giriş, SEÇKİN YAYINCILIK, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X