GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Metin Analizlerinde Çocuk Edebiyatının Rolü/1710005
Dersin Adı: Metin Analizlerinde Çocuk Edebiyatının Rolü
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gıyasettin AYTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/giyaytas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  giyaytas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitim alan hedef kitle, çocuğu bütün özellikleriyle tanır.
Çocuğu, nelerin, nasıl etkilediğini ve sosyal hayata hazırlamak için hangi materyal ve yöntemlerden faydalanması gerektiğini bilir.
Türkçe eğitiminin küçük yaşlardan itibaren sistemli ve planlı bir şekilde yapılması gerektiğini bilir ve gerekli donanıma sahip olması gerektiğinin fa






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel hatlarıyla çocuk edebiyatı kavramı hakkında görüşler.
2. Hafta  Edebiyatın genel prensipleri içinde çocuk edebiyatının ayırt edici özellikleri
3. Hafta  Metin analizlerinde usul ve esaslar
4. Hafta  Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken temel nitelikler
5. Hafta  Eğitim amaçlı çocuk edebiyatı ürünlerinin ayırt edici özellikleri
6. Hafta  Tahkiyeli çocuk edebiyatı türlerinin yapıları
7. Hafta  Manzum çocuk edebiyatı ürünlerinin yapıları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Edebi eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma.
10. Hafta  Metin planı ile ilgili tutarlılık ve tutarsızlıklar
11. Hafta  Edebi eserleri yorumlama ve kavramaya yönelik olarak, değişik eleştiri metotlarını kullanma
12. Hafta  Türler arasındaki geçişler ve bu geçişleri sağlayan unsurlar
13. Hafta  Türler arasındaki geçişler ve bu geçişleri sağlayan unsurlar
14. Hafta  Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerini seçme usul ve esasları
15. Hafta  Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerini seçme usul ve esasları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKSAN, Doğan: (1979) Her Yönüyle Dil, T. D. K. Yayınları, Ankara. AKYÜZ, Kenan: (1970) Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Ankara. BANARLI, Nihat Sami: (1983)Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, M. E. B. , İstanbul. BANGUOĞLU: (1990) Tahsin, Türkçe'nin Grameri, T. D. K. Yayınları, Ankara. BORATAV, Pertev Nâili: (1958) Masallar Tekerlemeler,Remzi Kitabevi İstanbul. BORATAV: (1969) Pertev Naili, 100 Soruda Halk Edebiyatı, Yelken Matbaası, İstanbul. Cevdet Kudret: (1973) Orta oyunu,Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara. DİZDAROĞLU, Hikmet: (1968) “Halk Şiirinde Türler”, Türk Dili (Türk Halk Edebiyatı Özel Sayısı), Sayı:207, Ankara. ELÇİN, Şükrü:(1981) Halk Edebiyatına Giriş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. KABAKLI, Ahmet: (1967) Türk Edebiyatı, C. I, Türkiye Yayınevi, 2. baskı, İstanbul. KAVCAR, Cavut; OĞUZKAN, Ferhan; SEVER, Sedat: (1995) Türkçe Öğretimi, Engin Yayınevi, Ankara. KOCATÜRK,Vasfi Mahir: (1964) Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Yayınlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X