GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Öğretiminde Yeni Starteji ve Teknikler (Z)/4710134
Dersin Adı: Türkçe Öğretiminde Yeni Starteji ve Teknikler (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Murat ÖZBAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~mozbay/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil öğretiminde kullanılan yeni yöntem, strateji ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur, öğrenci merkezli yaklaşımlarda kullanılabilecek etkinlikler








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Stateji, yöntem ve teknik kavramları
2. Hafta  Türkçe öğretiminde yeni yaklaşımlara genel bir bakış
3. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenin ve öğretme ortamının özellikleri
4. Hafta  İş birliğine dayalı öğrenmenin temel ögeleri, iş birliğine dayalı öğrenme teknikleri
5. Hafta  Türkçe öğretiminde probleme dayalı öğrenme
6. Hafta  Türkçe öğretiminde probleme dayalı öğrenme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Öğrenme stilleri ve stratejileri
9. Hafta  Yaklaşımlara yönelik yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi
10. Hafta  Yaklaşım çeşidine göre öğretmen özellikleri
11. Hafta  Çoklu zekâ kuramı
12. Hafta  Sağ beyin-sol beyin modeli ve Türkçe öğretimi
13. Hafta  Dil öğretiminde aktif öğrenme modeli
14. Hafta  Yaklaşımlara yönelik ölçme ve değerlendirme faaliyetleri
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BABÜROĞLU, Oğuz. (2003). Eğitimin Geleceği. İstanbul: Sabancı Yayınları. BROOKS, J.-Brooks, M. G. In Search Of Understanding: The Case For Constructivist Classrooms. Alexandria, va: Association For Supervision And Curriculum Development, Merrill Prentice Hall, Colombus, 2001. CEMİLOĞLU, M. (2005). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Bütüncül Yaklaşım. Türk Dili Dergisi. 34, 403-408. EPSTEIN, S. (1998). Constructive Thinking: The Key to Emotional Intelligence. Westporth, Conn: Praeger. Ergin, Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul. FINOCCHIARO, M. C. Brumfit. The Functional-Notional Approach: from Theory to Practice. New York: Oxford University Press, 1982. GAGE, N. L. and BERLINER, D. C. (1998). Education and Psychology (6th ed.). Boston: Houghton Mifflin. HOLEC, H. (1980), “Learner Needs: Meeting Needs in Self Directed Learning,” Altman and James (ed) pp. 30-45 KARAHAN, Leyla, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2006. KOCAMAN, Ahmet. “Y
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
8
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X