GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer (Z)/4710399
Dersin Adı: Seminer (Z)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Ana Bilim Dalı Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.necatidemir.net/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  necatidemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçedeki temel çalışma alanlarını belirler ve kuramsal/deneysel çalışmalar yapar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk dilinin ediniminde öğrenme ve öğretme süreci
2. Hafta  Genel öğretim yöntemlerinin alana yönelik uygulamaları
3. Hafta  Konu alanı ders kitaplarının eleştirel bakış açısıyla incelenmesi ve değerlendirilmesi
4. Hafta  Öğretim ortamında gözlem ve uygulama
5. Hafta  Öğretim ortamında ölçme ve değerlendirme
6. Hafta  Türkçe öğretimine yönelik bibliyografya bilgisi
7. Hafta  Ara değerlendirme
8. Hafta  Türkçe öğretiminin sorunlarını tespit etme
9. Hafta  Türkçe öğretiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri
10. Hafta  Tespit edilen sorunlara yönelik
11. Hafta  Dil, kültür, medeniyet ve insan ilişkisi
12. Hafta  Maddi ve manevi kültür unsurlarının Türkçe öğretiminde kullanımı
13. Hafta  Hedef kitleye yönelik sunu hazırlama
14. Hafta  Hedef kitleye yönelik sunu hazırlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKALIN, “Türkçeden Başka Bir Dille Eğitim?” Türk dili dergisi, Ankara: S.603. BALCI, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem Yayınları, Ankara, 2001. BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Genel Öğretim Bilgisi, Ankara: Kadıoğlu Matbaası, 1994. GÜNEŞ, Firdevs; Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara, 1997. KARASAR, Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Alkım Yayınevi, Ankara, 1995. KAVCAR, Cahit, F. OĞUZKAN ve S. SEVER; Türkçe Öğretimi-Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin, Engin Yayınevi, Ankara, 1995. SEÇİM, Hikmet, Sosyal Bilimlerde Temel Kavramlar, Ankara, 1992. SHAVELSON, Richard, Scientific Research in Education, 2001. ÜSTDAL, Muzaffer, Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır Nasıl Yazılır?, Beta Yayınevi, 1997. YALÇIN, Alemdar; Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
9
18
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X