GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Edebî Tenkit ve Metin İnceleme Yöntemleri(Z)/4710133
Dersin Adı: Edebî Tenkit ve Metin İnceleme Yöntemleri(Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Gıyasettin AYTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/giyaytas/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  giyaytas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Edebî tenkidin aşama ve özelliklerini kavrar ve metin üzerinde uygulama yapar.
Edebî tenkidin Türkiye’deki ve dünyadaki tarihî gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Tiyatro ve dil becerileri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebî tenkit kavramı
2. Hafta  Edebî tenkidin tarihî gelişimi
3. Hafta  Dünyada edebî tenkit
4. Hafta  Türkiye’de edebî tenkidin tarihî gelişimi
5. Hafta  Edebî tenkit yöntemleri
6. Hafta  Tenkit türleri
7. Hafta  Türk edebiyatındaki edebî tenkit ürünleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Roman
10. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Hikaye
11. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Tiyatro
12. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Şiir
13. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Fikir türleri
14. Hafta  Metin türlerine göre edebî tenkit örnekleri: Tenkit tasnif ve gerekçeleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKPINAR, Yavuz, (1998). İsmail Gaspıralı Bey’in Edebî Tenkitleri, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, İzmir, 1998. ARAZ, Rıfat, (2005). Edebî Tenkit, Alp Yayınları, Ankara. AYTAÇ, Gürsel, (1990). Edebiyat Yazıları, İstanbul. AYTAŞ, Gıyasettin, (2002). Tanzimat'ta Tiyatro Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara. AYTAŞ, G. (2008). Tematik Roman İncelemeleri. Ankara: AkÁağ Yayınları. AYTAŞ, G. (2008). «ağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri. Ankara: Akçağ Yayınları. CARLAUI, J.C., (1985). Edebî Eleştiri, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. COŞKUN, Menderes, Klasik Türk Şiirinde Edebî Tenkit, Akçağ Yayınları, Ankara. ERCILASUN, Bilge, (2004). Servet-i Fünun’da Edebî Tenkit, Akçağ Yayınları, Ankara. ERKUL, Rasih, (2004). Cümle ve Metin Bilgisi, Anı Yayıncılık, Ankara. ÖZÇELEBİ, (1998). Hüseyin, Cumhuriyet Döneminde Edebî Eleştiri. SAUSSURE, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. «ev: Berke Vardar. Birey ve Toplum Yayınları. Abacı, Tah
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
9
18
 Sunum
2
7
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X