GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçenin Yayılma Alanları ve Dil Politikaları/4710123
Dersin Adı: Türkçenin Yayılma Alanları ve Dil Politikaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Fatma AÇIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fatmaacik1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatmaacik1@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil- ulusçuluk arasındaki ilişkiyi sistematik olarak açıklar, milli kimlik içinde ortak dilin önemini kavrar, meselenin tarihsel gelişimi görür ve Tür
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  --
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ana dili; Ulusal Dil- Resmi dil.
2. Hafta  Dilin etnik ve milli kimlikte yeri.
3. Hafta  Dil ve ulusçuluk
4. Hafta  Türkçenin tarihi gelişimi ve yayılma alanları
5. Hafta  Dil ve milletin siyasal gelişimi
6. Hafta  Dil Politikaları (dil planlaması, politikaların oluşturulmasında belirleyici evreler, dil politikalarının türleri).
7. Hafta  Bağımsızlık öncesinde Türk dünyasında dil politikaları (Çarlık ve Sovyet döneminde Türkistan ve Azerbaycan’da milliyetler politikası, dil politi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sovyet dil politikasının boyutları (eğitim alanında, sosyal hayatta ).
10. Hafta  Bağımsızlık sonrasında Türk dünyasında dil politikaları
11. Hafta  Dil politikalarının siyasal yaşamda yeri.
12. Hafta  Uluslararası toplumla bütünleşmede dil politikaları
13. Hafta  Dil politikasının edebî ürünlere ve günlük hayata yansıması.
14. Hafta  Dil politikasının edebî ürünlere ve günlük hayata yansıması.
15. Hafta  Dil politikasının edebî ürünlere ve günlük hayata yansıması.
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKAGÜL, D.;”Türkdilli Cumhuriyetlerin Dünya Ekonomisine Katılmaları ve Türkiye’nin Rolü” Unutkan Tarih. Sovyet Sonrası Türkdilli Alan, S. Vaner (ed.), Metis Yayınları, İstanbul: 1997. CELİLİ, M.; “ Transkafkasya ve Orta Asya’daki Gelişmeler Karşısında İran” Unutkan Tarih. Sovyet Sonrası Türkdilli Alan, S. Vaner (ed.), Metis Yayınları, İstanbul: 1997. COWARD, R., ELLİS, J.; Dil ve Maddecilik, (çev. E. Tarım), İletişim Yayınları, İstanbul: 1985. ERDOĞAN, B.; “ABD.’nin Orta Asya Siyaseti”, Geçiş Sürecinde Orta Asya Türk Cumhuriyetleri. M.K. Öke (ed.) Alfa, İstanbul: 1999. GALLAGHER, C. F.; “Language Reform and Social Modernization in Turkey”, Can Language be Planned, J. Rubin ve B. H. Jernudd (ed.), USA. The University Press of Hawaii, 1971. ROY, O.; Yeni Orta Asya’da Ulusların İmal Edilişi, Metis Yayınları, İstanbul: 1995. STALİN, J. V. Marksizm ve Dil Üzerine, , Koral Yayınları, İstanbul: 1976. VARDAR, B.(ed)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
1
100
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X