GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Lingua Franca Dili Olarak İngilizce Üzerine Pedagojik Bakış Açıları: Dünya İngilizceleri ve Kültür/4640014
Dersin Adı: Lingua Franca Dili Olarak İngilizce Üzerine Pedagojik Bakış Açıları: Dünya İngilizceleri ve Kültür
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Lingua Franca D
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Gonca Yangın Ekşi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ygonca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  goncayangin@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya Englishes ve Lingua Franca olarak İngilizce çalışmalarının / alanlarının özelliklerini tanımlamak
ELF ve Dünya Englishes ile ilgili makaleleri okumak, eleştirmek ve analiz etmek (hem yazılı hem de sözlü) ve teorik ve pratik köprü kurmak
ELF'ye uygun pedagojik görevleri tasarlamak
materyalleri, öğretmen yetiştirme programlarını ELF'ye göre değerlendirmek
ELF'nin pedagojik yönlerine odaklanan bir araştırma yazmak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Introduction (What is a global language? What makes a global language?)
2. Hafta  English as a Lingua Franca (ELF), English as an International Language (EIL) and World Englishes. (why English? The historical context & the cultural
3. Hafta  A Guide to Forecasting the Popularity of the English Language in the 21st Century, Updates on the statistics of English , From communicative competenc
4. Hafta  Reading and discussion- (Graddol (2007) English Next, Kachru, Jenkins, Crystal)
5. Hafta  How EFL-informed pedagogy can be integrated into the teaching of English (Teaching English as an International Language : Rethinking Goals and Approac
6. Hafta  Combining a standard English orientation with pedagogical space for EFL development (Teaching English as an International Language : Rethinking Goals
7. Hafta  Research and Discussion- Implementations in various European and world contexts (Seidlhofer, Matsuda)
8. Hafta  Research and Discussion- Early Language Learning in Europe (ELLiE)- ELF in the primary classroom
9. Hafta  Integrated Practice in Teaching English as an International Language (IPTEIL) / integrating real-life use of English in the world into teaching practi
10. Hafta  ELF-awareness in teacher education, English language teaching policies and challenges in teacher education (Bayyurt, Sifakis)
11. Hafta  Integrating an ELF perspective into assessment
12. Hafta  Language learning and teaching materials with an ELF- awareness/ multicultural and multifaceted ELT materials
13. Hafta  Case study on perceptions of teachers and instructors of English
14. Hafta  Case study on perceptions of teachers and instructors of English
15. Hafta  Wrap up Reading and discussion- (Graddol (2007) English Next, Kachru, Jenkins, Crystal)
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bayyurt, Y. & Akcan, S. (Eds) (2015). Current Perrspectives on Pedagogy for English as a Lingua Franca. De Gruyter Mouton: Berlin. Baker, W. (2011). Intercultural Awareness: Modelling and understanding of cultures in intercultural communication through English as a Lingua Franca. Language and Intercultural Communication 11. 197-214. Gagliardi, C. & Maley, A. (Eds) (2010). EIL, ELF, Global English: Teaching and learning issues. Bern: Peter Lang. Graddol, D. (2006=. English Next. London: British Council. Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching world Englishes and English as a Lingua Franca. TESOL Quarterly 40. 157-181. Jenkins, J. (2012). English as a Lingua Franca from classroom to classroom. ELT Journal, 66. 486-494. Matsuda, A. (Ed). (2012). Principles and Practices of Teaching English as an International Language. Bristol: Multilingual Matters. Seidlhofer, B. (2004). Understanding English as a Lingua Franca.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım Tartışma Uygulama Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
2
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
2
25
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
1
15
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
5
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX