GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İkinci Dilde Okuma ve Yazma Araştırmaları/4640011
Dersin Adı: İkinci Dilde Okuma ve Yazma Araştırmaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Hacer Hande Uysal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uysalhande@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ögrenciler tarihi ve güncel okuma teorileri ve arastirmalariyla ilgili bilgi sahibi olacaktir.
Ögrenciler tarihi ve guncel yazma teorileri ve arastirmalariyla ilgili bilgi sahibi olacaktir.
Ikinci dilde okur yazar olmanin ikinci dil gelisiminde, bilissel ve akademik gelisimde oynadigi rolu anlayacaklardir.
Birinci ve ikinci dilde okuma yazma arasindaki iliskiyi anlayacaklardir.
Farkli okuma materyallerini degerlendirmede tecrube kazanacaklardir.
Ikinci dilde okuma yazma ogretimiyle ilgili pedagojik uygulamalar gelistireceklerdir.
Eleştirel okuma ve düşünme becerileri ve Akademik yazma becerilerini geliştireceklerdir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ikinci dilde okumanin dogasi Birinci ve ikinci dilde okuma teori ve modelleri
2. Hafta  Kelime farkindaligi arastirmalari
3. Hafta  Ikinci dil yetisi ve okuma becerisi arasindaki iliski
4. Hafta  Ikinci dilde okumada kelime bilgisinin rolu
5. Hafta  Şema Teorisi (icerik ve metinsel şema)
6. Hafta   Ikinci dil okuma ogretimiStrateji ve teknoloji kullanimi nde karsilasilan sorunlar
7. Hafta  Ikinci dilde yazmayla ilgili baslica teori ve yaklasimlar
8. Hafta  Dil edinimi ve ikinci dilde yazma arastirmalari arasindaki iliski
9. Hafta  Bilissel yaklasimlar
10. Hafta  Yazma sureciyle ilgili arastirmalar
11. Hafta  Karsilastirmali Retorik arastirmalari
12. Hafta  Janra yaklasAkademik sebeplerle yazmaimlari
13. Hafta  Dil degistirme ve transfer konulari
14. Hafta  Calistay
15. Hafta  Calistay
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Makaleler ve bu konudaki kitaplar sağlanacaktır.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, araştırma, sunum, yazma, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX