GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yabancı Dil Öğretmeninin Eğitiminde Psikoloji/4640010
Dersin Adı: Yabancı Dil Öğretmeninin Eğitiminde Psikoloji
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Kemal Sinan ÖZMEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sozmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sozmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yabancı dil öğretmeninin eğitimi alanında araştırma tasarlayabilmek
Öğretmen eğitimi ve psikoloji alanında derin kuramsal bilgi sahibi olmak
Öğretmen eğitimi ve psikoloji alanında eleştirel bir bakış açısı kazanabilmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze işlenmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  İng. Öğr. Yüksek Lisans Diploması
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğretmen eğitim ve Psikolojiye giriş
2. Hafta  Öğretmen eğitiminde Psikoloji kuram ve kavramları
3. Hafta  Yabancı dil öğretmeninin eğitiminde araştırma desenleri
4. Hafta  Öğretmen bilişi
5. Hafta  Öğretmen Kimliği
6. Hafta  Öğretmen inançları
7. Hafta  Yeterlik ve kaygılar
8. Hafta  Güdü ve görev
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Öğretmen özerkliği
11. Hafta  Öğretmen tükenmişliği
12. Hafta  Sözsüz Yakınlık
13. Hafta  Öğretmen psikolojisinin sosyal katmanları
14. Hafta  Araştırma projelerinin sunulması
15. Hafta  Finaller
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Bailey, K. (2006) Language Teacher Supervision: A case-based approach. Cambridge: CUP. 2.Balloch, F. (1996) Teacher Development Resource Book. Folkestone: English Experience. 3.Bolitho, R. and Tomlinson, B. (1995. 2nd ed.) Discover English. Oxford: Heinemann. (Lots of language awareness exercises for trainee teachers.) 4.Bowen, T. & Marks, J. (1994) Inside Teaching. Oxford: Heinemann. 5.Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching, 5th edition. White Plains, NY: Pearson Education Inc. 6.Byrd, P. & Nelson, G. (Eds). (2003). Sustaining Professionalism. Alexandra, Va: ESOL Inc. 7.Campbell, C. & Krysewska, H. (1995) Towards Teaching. Oxford: Heinemann. 8.Head, K. and Taylor, P. (1997) Readings in Teacher Development. Oxford: Heinemann.. 9.Li, D., Mahoney, D., and Richards, J., eds. (1994) Exploring Second Language Teacher Development. Hong Kong: City Polytechnic of Hong Kong. 10.Malderez, A. & Bodoczky, C. (1999) Mentor Courses. Cambridge: CUP.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım ve Tartışma,Araştırma Analizi
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
4
15
60
 Haftalık uygulamalı ders saati
1
8
8
 Okuma Faaliyetleri
4
14
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
12
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX