GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğrenen ve Öğreten Özerkliği/4640009
Dersin Adı: Öğrenen ve Öğreten Özerkliği
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Öğrenen ve Öğre
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Cem Balçıkanlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/balcikanli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  balcikanli@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Özerklik kavramına ilişkin bilinç yaratmak
Dil öğreniminde özerklik kavramını incelemek
Öğrenen ve Öğreten Özerkliğine ilişkin çeşitli konular noktasında bilinç kazandırmak
Eleştirel bir bakış açısıyla Öğrenen ve Öğreten Özerkliğe ilişkin yapılan araştırmaları incelemek
Öğrenen ve Öğreten Özerklik kavramlarıyla ilgili araştırma düzeyinde bir farkındalık yaratmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisans yapmış olmaları gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Doktora programında yürütülen "Öğrenme Stratejileri ve Stilleri" dersi önerilmektedir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş
2. Hafta  Dil öğrenme alanında özerkliğin tarihi
3. Hafta  Çeşitli bağlamlarda özerklik kavramı
4. Hafta  Yönetim kavramının çeşitli boyutları
5. Hafta  Uygulama sürecinde özerklik çalışmaları
6. Hafta  Özerkliği geliştirme yolları
7. Hafta  Özerklik & Bilgisayar Temelli Dil Öğretimi
8. Hafta  Özerk öğrenmede öğretmen rolleri
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Öğreten Özerkliği
11. Hafta  Özerklik kavramına ilişkin araştırma yöntemleri ve desenleri
12. Hafta  Özerklik & Kültür
13. Hafta  Özerklik & Öğrenme Stratejileri
14. Hafta  Özerklik & Sınıf Dışı Etkinlikler
15. Hafta  Öğrenci Sunuları & Makaleleri
16. Hafta  Öğrenci Sunuları & Makaleleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Viera, F. (2007). Teacher Autonomy: Why should we care? Spring 2007 Independence 40 (IATEFL Learner Autonomy SIG) 2. Tort-Moloney, D. (1997). Teacher Autonomy: A Vygotskian Theoretical Framework.CLCS Occasional Paper No. 48. 3. Wenden, A. (1998). Learner Strategies for Learner Autonomy. Great Britain: Prentice Hall. 4. Smith, R. C. (2008). Learner autonomy (Key concepts in ELT). ELT Journal, 62 (4), 395-397. 5. Smith, R.C. & Erdogan, S. (2007). Teacher-learner autonomy: Programme goals and student teacher constructs. In Lamb, T & Reinders, H. (Eds). Learner and Teacher Autonomy: Concepts, Realities and Responses. pp. 83-103. Amsterdam Benjamins. 6. Sert, N. (2006). EFL Student Teachers' Learning Autonomy. The Asian EFL Journal. 8(2).180-201. 7. Palfreyman, D. & Smith, R. C. (2003). Learner autonomy across cultures: Language education perspectives. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 8. McGrath, I. (2000). Teacher autonomy. In B. Sinclair, et al. (Eds.), Learner autonomy, teache
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
3
40
 Uygulama
2
40
 Projeler
1
40
 Pratik
1
10
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX