GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Akademik Dil Araştırmaları/4640008
Dersin Adı: Akademik Dil Araştırmaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  INGİLİZCE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DOÇ. DR. HACER HANDE UYSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uysalhande@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler tarihi ve güncel okuma teorileri ve araştırmalarıyla ilgili bilgi sahibi olacaktır. 
İkinci dilde okur yazar olmanın ikinci dil gelişiminde, bilişsel ve akademik gelişimde oynadığı rolü anlayacaklardır. 
Birinci ve ikinci dilde okuma yazma arasındaki ilişkiyi anlayacaklardır. 
Farklı okuma materyallerini değerlendirmede tecrübe kazanacaklardır.
İkinci dilde okuma yazma öğretimiyle ilgili pedagojik uygulamalar geliştireceklerdir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze ders anlatımı Çalıştaylar
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İkinci dilde okumanin doğası Birinci ve ikinci dilde okuma teori ve modelleri
2. Hafta  Kelime farkındalığı araştırmaları
3. Hafta  ;kinci dil yetisi ve okuma becerisi arasındaki ilişki
4. Hafta  İkinci dilde okumada kelime bilgisinin rolü
5. Hafta  Şema Teorisi (içerik ve metinsel şema)
6. Hafta  İkinci dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar Strateji ve teknoloji kullanımı
7. Hafta  Dil edinimi ve ikinci dilde yazma araştırmaları arasındaki ilişkide yazmayla ilgili başlıca teori ve yaklaşımlar
8. Hafta  Bilişsel yaklaşımlar Yazma sureciyle ilgili araştırmalar
9. Hafta  Karşılaştırmalı Retorik araştırmaları
10. Hafta  Janra yaklaşımları
11. Hafta  Akademik sebeplerle yazma
12. Hafta  Dil değiştirme ve transfer konuları
13. Hafta  Yazmaya dönüt verme
14. Hafta  Çalıştay
15. Hafta  Çalıştay
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bircok yayınlanmış makaleler bir ders paketi seklinde dagitilacaktir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, sunular, çaıştaylar
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
6
90
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX