GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İngilizce Öğretiminde Öğrenme Stratejileri/4640005
Dersin Adı: İngilizce Öğretiminde Öğrenme Stratejileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bena Gül PEKER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bpeker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   bpeker@gazi.edu.tr, benapeker@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
ELT alanında öğrenme stratejileri ile ilgili genel bir bilgi edinmek ve alanda değişik yaklaşımların genel tanıtımı
Öğrenenlerin 4 dil becerisine ilişkin strateji bilgileri edinmesini sağlamak
Becerilere yönelik bilgilerin beyin-temelli öğrenme, duygusal zeka ve motivasyonla ilişkilendirilmesi
Öğrenme stratejileri ile ilgili kuramsal bilginin pratiğe transfer edilebilmesi amacıyla bir eylem araştırması projesi yürütmek
Bu projenin metod ve sonuçlarını akranlarıyla paylaşmak ve tartışmak
Öğrenenlerin otonomi (özerklik) konusunda kendi modellerini yaratmalarını sağlamak



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse Giriş Ders tanımı ve sınavlar Makale ödevleri
2. Hafta  Öğrenme Stratejilerinin Kuramsal Temeli: Sınıf Tartışmaları ve sunumlar Kaynaklar: Oxford; O’Malley & Chamot; Wenden & Rubin
3. Hafta  Öğrenme Stratejilerinin Kuramsal Temeli: Sınıf Tartışmaları ve sunumlar Kaynaklar: Oxford; O’Malley & Chamot; Wenden & Rubin
4. Hafta  Eylem Araştırması--Sınıf Tartışmaları ve sunumlar
5. Hafta  Öğrenme Stratejileri Alanındaki Araştırmaların Gözden Geçirilmesi
6. Hafta  Öğrenme Stratejileri Alanındaki Araştırmaların Gözden Geçirilmesi
7. Hafta  Öğrenme Becerilerine Odaklanma: Okuma ve Dinleme Başvurulacak kaynaklar: Beyin-temelli öğrenme, Duygusal Zeka, Motivasyon
8. Hafta  Öğrenme Becerilerine Odaklanma: Yazma ve Konuşma Başvurulacak kaynaklar: Beyin-temelli öğrenme, Duygusal Zeka, Motivasyon
9. Hafta   Durum Değerlendirmesi
10. Hafta   Becerilerle ilgili Sınıf Sunumları: Okuma ve Dinleme
11. Hafta  Becerilerle ilgili Sınıf Sunumları: Yazma ve Konuşma
12. Hafta  Eylem Araştırması Proje Sunuları
13. Hafta  Eylem Araştırması Proje Sunuları
14. Hafta  Eylem Araştırması Proje Sunuları
15. Hafta  Öğrenen Özerkliği: Kendi Modelimizi Yaratmak
16. Hafta  Konuları Toparlama. Kapanış ve Geri Bildirim
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Longman: Harlow Cohen, A. D. & Macaro, E. (2007). Language Learner Strategies: Thirty Years of Research and Practice. OUP Maley,A. & Chamot, U. (1995) Language Learning Strategies.CUP Oxford,R. (1994). Language Learning Strategies. OUP Wenden, A. and Rubin, A. (1987). Learner Strategies in Language Learning. New Jersey: Prentice Hall. Dergi Makaleleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, aktiviteler, makale, eylem araştırması uygulama projesi
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
4
20
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
5
4
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX