GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Ruhdilbilim ve Beyindilbilim/4640003
Dersin Adı:  Ruhdilbilim ve Beyindilbilim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenciler sözlü ve yazılı dilin kodlanması (üretilmesi)konusunda net bir anlayış kazanacaklardır.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler sözlü ve yazılı dilin deşifre edilmesi (anlaşılması)konusunda net bir anlayış kazanacaklardır.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler ilk ve ikinci dil kazanımı konusunda net bir anlayış kazanacaklardır.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler beynin dili depolama, işleme ve hatırlama yolları konusunda net bir anlayış kazanacaklardır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin Genel Tanıtımı (İçerik ve Değerlendirme)
2. Hafta  Sözlü dilin işleniş (processing) yöntemleri
3. Hafta  Fonetik kategorilerin algılanma esasları
4. Hafta  Dil algılama teorileri neleri açıklamalıdır?
5. Hafta  Dil algılama teorileri
6. Hafta   Sözlü ve yazılı sözcüklerin tanınması
7. Hafta   Cümleyi kavramak için bölümleme
8. Hafta  Söylem çıkarsama süreci
9. Hafta  Anlama süreci
10. Hafta  Söylem işleme modelleri
11. Hafta  Birinci ve ikinci dil edinimi
12. Hafta  Dilsel kodlama
13. Hafta  Dil ve beyin
14. Hafta  Dilsel Bellek
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
50
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
202
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr.Abdulvahit ÇAKIR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/vahit , https://abs.gazi.edu.tr/vahit)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( vahit@gazi.edu.tr)