GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil Edinimi/4640006
Dersin Adı: Dil Edinimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Dil Edinimi
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Cem Balçıkanlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/balcikanli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  balcikanli@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İkinci Dil Edinimi alanında araştırma deseni geliştirebilme
İkinci Dil Edinimi alanındaki araştırma eğilimlerini tanımlayabilme
İkinci Dil Edinimi çalışmalarına yönelik eleştirel bir bakış açısı kazanabilme
Temel İkinci Dil Edinimi teorilerine yönelik bir farkındalık geliştirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisans yapmış olmaları gerekmektedir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İkinci Dil Edinimi Araştırma Alanlarına Temel Bir Giriş
2. Hafta  İkinci Dil Edinimi Araştırma Alanlarındaki Temel Kavramlar
3. Hafta  Dilbilim Okulları I
4. Hafta  Dilbilim Okulları II
5. Hafta  Dilbilim Okulları III
6. Hafta  İkinci Dil Edinimine İlişkin Araştırma Desenleri
7. Hafta  Öğrencilerin araştırma konularının belirlenmesi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Dil Transferi
10. Hafta  İkinci Dil Edinimi Etkileyen Çeşitli Etkenler
11. Hafta  Fosilleşme, Kaos Teorisi
12. Hafta  İkinci Dil Ediniminde Yaş Faktörü
13. Hafta  Bireysel farklılıklar
14. Hafta  İkinci Dil Edinimi Araştırmalarında Son Eğilimler
15. Hafta  Güncel Araştırma Örnekleri
16. Hafta  Araştırmaların sunulması ve Hazırlanan Makalelerin Paylaşılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Archibald, J. (ed.) 2000. Second language acquisition and linguistic theory . Oxford: Blackwell. 2. Ellis, R. 1997: Second language acquisition. Oxford: OUP. 3. Doughty, C. and M. Long (eds.) 2003: Handbook of second language acquisition . (2nd edition) Oxford: Blackwell. 4. Gass, S. and L. Selinker 2001 : Second language acquisition. An introductory course . (2nd edition) Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. 5. Klein, E.C. and G. Martohardjono (eds.) 1999: The development of second language grammars . Amsterdam: John Benjamins. 6. Mitchell, R. and F. Myles 1998: Second language learning theories . London: Arnold. 7. Sampson, G. (1980). Schools of Linguistics. Stanford University Press. 8. Ritchie, W.C. and T.K. Bhatia (eds.) 1996: Handbook of second language acquisition . San Diego: Academic Press. 9. Robinson, P. (ed.) 2001: Cognition and second language instruction . Cambridge: CUP. 10. White, L. 2003: Second language acquisition and Universal Grammar . (2nd edition) Cambridge:
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
2
60
 Pratik
1
20
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
1
6
 Diğer
2
1
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX