GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Müfredat Geliştirme ve Kur Tasarımı/4640004
Dersin Adı:  Müfredat Geliştirme ve Kur Tasarımı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Paşa Tevfik CEPHE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pcephe
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pcephe@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplumsal faktörleri analiz edebilecek
Ulusal programın genel amaçlarını analiz edip belirleyebilecek
Müfredat, içerik ve dil programı gibi kavramları tanıyabilecek
Uygun içeriğin seçilmesi ile ilgili olarak teorik ve pratik bilgileri kazanacak
Ürün ve sürece odaklı materyaller hazırlayabilecek
Öğrenme hedeflerini toplumun ihtiyaclarina gore belirleyebilecek
Uluslararası ve ulusal ders kitaplarini icerik, genel hedefler ve materyaller bakimindan analiz edebilecek
ozgun unite ornegi hazirlayabilecek
bu uniteye gore ogretim stratejilerini belirleyebilecek
bu unitenin ulusal programin genel amaclarina gore degerlendirebilecek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Toplumsal değişkenleri incelenmesi
2. Hafta  Ulusal ve politik çerçeve
3. Hafta  Müfredat ve içerik hazırlamanın temelleri
4. Hafta  Ana hedeflerin konulması
5. Hafta  Müfredat ve içeriğin amaçları
6. Hafta  Öğretim programları ile hedefleri gerçekleştirilmesi
7. Hafta   Müfredat geliştirmede iletişimsel amaçlar
8. Hafta   Öğretmen, öğrenci ve diğer rollerin belirlenmesi
9. Hafta  İletişimsel içeriğin kapsamı
10. Hafta  İletişimsel içerikte dil becerileri
11. Hafta  Sürece odaklanılması
12. Hafta  Ürüne odaklanılması
13. Hafta  Materyal geliştirme
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dubin, F. & Olshtain, E. (1986). Course Design: Developing programs and materials for language learning. (First Edition). USA: Cambridge University Press. Crombrie, W. (1985). Discourse and Language Learning: A Relational Approach to Syllabus Design. (First Edition). Hong Kong: Oxford University Pres. Munby, J. (1978). Communicative Syllabus Design: A Sociolinguistic model for defining the content of purpose-specific language programmes. (First Edition). UK: Cambridge University Press. Breen, M. P. & Candlin, C. N. (2002). The Essentials of a communicative curriculum in language teaching. Applied Linguistics, 1 (2), pp. 89 – 112. McKay, S. (2003). EIL Curriculum Development. RELC Journal 34 (31), pp. 31 – 47. Savignon, S. J. (2002). Communicative Curriculum Design for the 21st Century, 40 (1), pp. 2- 7. Retrieved from http://eric.ed.gov.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
100
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
6
3
18
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
3
24
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
6
3
18
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
3
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX