GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İnteraktif Web-Tabanlı Yabancı Dil Öğretimi/4640230
Dersin Adı: İnteraktif Web-Tabanlı Yabancı Dil Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Gonca Yangın Ekşi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ygonca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  goncayangin@gmail.com, ygonca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İngilizce’nin öğretiminde ICT uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Bu konuda yurt içi ve dışında yapılan çalışma ve gelişmeleri takip etmek
Web 2.0 uygulamaları ve İngilizce Öğretimi hakkında bilgi sahibi olmak
İnteraktif uygulamalar ile ders materyalleri / programları hazırlamak
Uzaktan eğitimle İngilizce öğretme programları hakkında bilgi sahibi olmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş 21.yy yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı
2. Hafta  ICT ve CALL (Bilgisayar ve iletişim teknolojileri & Bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi)
3. Hafta  Grup çalışması Dört beceri ve dil öğretimi- interaktif uygulamalar
4. Hafta  Dil öğrenimi ve Web 2.0 uygulamaları Sanal öğrenme ortamları ve mobil-öğrenme
5. Hafta  Sosyal ağlar (facebook, tweeter, Edmodo) Dijital ders kitapları ve yabancı dil öğretimi uygulamaları
6. Hafta  Sesli ve görsel medya ( podcast, video ve tube) uygulamalarının yabancı dil eğitiminde kullanılması
7. Hafta  CMC (Computer Mediated Communication) bilgisayar aracılı iletişim ve dil öğretimi Chat, Skype, Second life (İkinci Hayat) uygulamaları
8. Hafta  Blog ve Wikiler ve yabancı dil öğretimi
9. Hafta  Dijital ortamlarda okuma ve okuma becerisinin bilgisayar destekli uygulamalarla geliştirilmesi
10. Hafta  İnternet-tabanlı proje çalışmaları webquest ve dijital hikayelerin kullanılması
11. Hafta  İnternetin dil becerilerinin geliştirilmesinde kullanımı
12. Hafta  Harmanlanmış (Blended)öğrenme ve yabancı dil öğreniminde oyunların kullanımı
13. Hafta  Uzaktan eğitimde yabancı dil öğretimi
14. Hafta  Bilgisayar ve internet tabancı yazma becerisi geliştirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Beatty, K. (2010) Teaching and Researching Computer Assisted Language Learning (Second Edition), Longman Chapelle, C. (2001) Computer Applications in Second Language Acquisition. Cambridge: CUP` Ducate, L. and Nike Arnold, N. (Eds.) (2006). Calling on CALL: From Theory and Research to New Directions in Foreign Language Teaching. CALICO Dudeney, G. And Hockly, N. (2007) How to teach English with technology. Pearson Longman.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum, grup tartışması
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
2
20
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
2
10
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX