GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yabancı Dil Öğretiminde Edebiyatın Bağlam Oluşturmada Kullanımı/4640131
Dersin Adı: Yabancı Dil Öğretiminde Edebiyatın Bağlam Oluşturmada Kullanımı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Aslı Özlem TARAKCIOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  aslioz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aslioz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler - Edebiyat öğretimi
- Kültür öğretimi
- Edebiyat ve kültür yoluyla dil öğretimi
- Edebiyat ve Kültür'ün öğretimini EFL programına entegrasyonu konusunda teori ve uygulama alanında yeterli bilgi edinir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar (Edebiyat-Kültür)
2. Hafta  Temel Kavramlar (Interculturalism-Multiculturalism-Cross-culturalism)
3. Hafta  Dil Öğretimi, Kültür ve Edebiyat alanlarında disiplinlerarası çalışmalar
4. Hafta  Edebiyat ve Kültür yoluyla dil öğretimi ile ilgili temel teoriler
5. Hafta  Edebiyat ve Kültür yoluyla dil öğretimi ile ilgili temel teoriler
6. Hafta  Edebiyat ve kültür yoluyla İngilizce öğretimi için örnek ders tasarımı ve değerlendirmesi
7. Hafta  Edebiyat ve kültür yoluyla İngilizce öğretimi için örnek ders tasarımı ve değerlendirmesi
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Dil öğretiminde farklı edebi türlerin kullanımı
10. Hafta  Kısa Öykü yoluyla dil öğretimi
11. Hafta  Sözlü edebiyat- Halk Edebiyatı yoluyla dil öğretimi
12. Hafta  Şiir yoluyla dil öğretimi
13. Hafta  Çocuk edebiyatı yoluyla dil öğretimi
14. Hafta  Roman- Drama yoluyla dil öğretimi
15. Hafta  Örnek Uygulamalar
16. Hafta  Örnek Uygulamalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Teaching Literature to Adolescents (Deborah Appleman; 2010), Language Through Literature: Creative Language Teaching through Literature (Susan Bassnett Longman; 2001)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmeX
2
2 İngiliz dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşmaX
4
4 İngiliz dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmeX
5
5 Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmeX
6
6 Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilmeX
7
7 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmeX
8
8 Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilmeX
9
9 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğiX
10
10 Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmaX