GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğrenme Kuramları ve Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimi/Öğrenimi/4630007
Dersin Adı: Öğrenme Kuramları ve Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimi/Öğrenimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca/Türkç
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenme kuramlarının kronolojik evrimi hakkında bilgi sahibi olmak
Klasik öğrenme kuramlarından “Davranışçılık Kuramı”nın öğretme/öğrenme ilkeleri hakkında bilgilenmek ve Fransızcanın yabancı dil olarak öğretimi/öğre
Yeni Davranışçılık Kuramı, bu kuramın öğretme/öğrenme ilkeleri ve dil edinimine etkileri hakkında bilgilenmek
Gestalt Kuramının dayandığı temel ilkeler ve dil edinimine yansımaları hakkında farkındalık kazanmak
Bilişsel Kurama göre öğretme/öğrenme ve Fransızcanın yabancı dil olarak edinimine yansımalarını açıklamak
Yapılandırmacı Kuram, temel özellikleri ve bu kurama göre dil edinimi hakkında bilgi sahibi olmak
Sosyal Yapılandırmacılık Kuramı ve bu kurama göre Fransızcanın yabancı dil olarak edinimi üzerine çalışmak
Yapılandırmacı Kuram ve Davranışçı Kuramın karşılaştırmasını yapabilecek düzeye gelmek
Yapılandırmacı öğretme ortamı ile geleneksel öğretme ortamını karşılaştırabilmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Giriş- İşlenecek konular ve yapılacak sınıf içi uygulamalar hakkında konuşma
2. Hafta  Ders içeriğini oluşturan temel kavramların tanımlanması
3. Hafta   Öğrenme kuramlarının tarihi gelişimi
4. Hafta   Davranışçı Kuram’a (Le Béhaviorisme) göre öğretme/öğrenme
5. Hafta   Davranışçı Kuramın Fransızcanın yabancı dil olarak öğretimi/öğrenimine etkisi
6. Hafta   Yeni Davranışçı Kuram (Le Néo-Béhaviorisme) ve Dil edinimi
7. Hafta   Gestalt Kuramına göre öğretme/öğrenme ve Fransızcanın yabancı dil olarak öğretimi/öğrenimine etkisi
8. Hafta  Vize
9. Hafta   Bilişsel Kuram (Le Cognitivisme), dil edinimi ve stratejiler
10. Hafta   Yapılandırmacı Kuram (Le Constructivisme), temel özellikleri ve bu kurama göre dil edinimi
11. Hafta   Yapılandırmacı Kuram ve Davranışçı Kuramın karşılaştırılması
12. Hafta   Yapılandırmacı öğretme ortamı ve geleneksel öğretme ortamının karşılaştırılması
13. Hafta  Sosyal Yapılandırmacılık Kuramı (Le Socio-Constructivisme)
14. Hafta   Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
4
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası literatürü izleyebilir ve çalışmalarını hakemli dergilerde yayımlayarak alanyazına katkıda bulunur,X
2
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini derinleştirebilir; farklı araştırma ekiplerine bu konuda öncülük eder.X
3
Alanı ile ilgili araştırma projelerini ve uzmanlık tezini mesleki ve etik kurallara uygun bir biçimde hazırlayabilir.X
4
Fransız Dili Eğitimi Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, etkili öğretim stratejileri geliştirerek uygulayabilir.X
5
Fransız Dili Eğitimi ile ilgili çalışmaları nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanarak gerçekleştirir, bulgularını bilimsel toplantılarda tartışabilir ve özgün yayınlara dönüştürebilir.X
6
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması ve eğitimde kullanılması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirebilir.X
7
Alandaki çağdaş yöntem ve tekniklerle ilgili bilgilere ulaşabilir; bilgi üretebilir ve bunu ulusal ve evrensel değerler çerçevesinde paylaşabilir; gerekli dil ve kültür bilgisine sahiptirX
8
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilir.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alanındaki çalışmalara yansıtabilir.X
10
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nurten ÖZÇELİK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurtenk@gazi.edu.tr)