GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Edebi Metinlerin Dil Öğretimindeki Yeri/4620211
Dersin Adı: Edebi Metinlerin Dil Öğretimindeki Yeri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Edebi metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Edebi metinler ve dil öğretimi.
2. Hafta  Roman ve Arap romanına genel bir bakış.
3. Hafta  Mısır romanına genel bir bakış.
4. Hafta  Necip Mahfuz’un el-Liss ve’l-Kilab adlı romanı.
5. Hafta  Necip Mahfuz’un el-Liss ve’l-Kilab adlı romanı.
6. Hafta  Ara sınav
7. Hafta  Kısa öykü ve Arap kısa öykücülüğüne genel bir bakış.
8. Hafta  Arap edebiyatında ilk kısa öykü Fi’l-Kitar
9. Hafta  Arap edebiyatında ilk kısa öykü Fi’l-Kitar
10. Hafta  Tiyatro ve Arap tiyatroculuğuna genel bir bakış.
11. Hafta  Tevfik el-Hakim Yevmun ve Leyla tiyatrosu.
12. Hafta  Şiir ve Arap şiirine genel bir bakış.
13. Hafta  Modern Arap şiiri.
14. Hafta  Genel tekrar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
2
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
3
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
4
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
5
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
6
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
7
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
8
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
9
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
10
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
11
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
12
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet Hakkı SUÇİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()