GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Anlambilim ve Arap Anlambilimi/4620208
Dersin Adı: Anlambilim ve Arap Anlambilimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe Arapça
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci Anlambilimin tarihçesini ve Dilbilim içindeki yerini bilir.
Modern Anlambilim ile Belağat biliminin bir kolu olan Klasik Anlambilim arasındaki ayrım noktalarını bilir ve aralarında bir karşılaştırma yapabilir.
Anlambilim konularını bilir ve bu konularla ilgili yeni fikirler üretebilir, katkıda bulunabilir ve verili bilgilere eleştirel bir yaklaşım sergileyeb
Anlambilimin Batıda ve Doğudaki öncülerini tanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Anlambilimin Tarifi, Anlambilim ve Dilbilim, Anlambilim ve İşaretbilim.
2. Hafta  Anlambilimin Tarihi, Dilin Doğuşu, Söz ve Anlam Arasındaki İlişki, Kelimede (Sözcükte) Anlam Türleri.
3. Hafta  Anlam Birimi.
4. Hafta  Anlam Karşılaştırması.
5. Hafta  Anlam Araştırma Yöntemleri.
6. Hafta  Davranış Teorisi.
7. Hafta  Vize Sınavları.
8. Hafta  Bağlam Teorisi.
9. Hafta  Kavram Alanı Teorisi.
10. Hafta  Anlam Türleri.
11. Hafta  Arapçada Karşıt Anlamlılık ve Eşanlamlılık.
12. Hafta  Anlam Çeşitliliği ve Sorunları.
13. Hafta  Arapçada Eşadlılık
14. Hafta  Çözümlemeli Teori.
15. Hafta  Anlambilim ve diğer bilimler
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
2
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
3
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
4
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
5
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
6
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
7
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
8
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
9
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
10
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
11
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
12
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Doç. Dr. Celal Turgut KOÇ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ctkoc)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ctkoc@gazi.edu.tr , ctkoc42@hotmail.com)