Anlambilim ve Arap Anlambilimi/4620208 |
Dersin Adı: |
Anlambilim ve Arap Anlambilimi |
Dersin Kredisi: |
3 |
Ders AKTS : |
8 |
Dersin Yarıyılı: |
1 |
Dersin Türü : |
Seçmeli |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Türkçe Arapça |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Bu dersi alan öğrenci Anlambilimin tarihçesini ve Dilbilim içindeki yerini bilir. Modern Anlambilim ile Belağat biliminin bir kolu olan Klasik Anlambilim arasındaki ayrım noktalarını bilir ve aralarında bir karşılaştırma yapabilir. Anlambilim konularını bilir ve bu konularla ilgili yeni fikirler üretebilir, katkıda bulunabilir ve verili bilgilere eleştirel bir yaklaşım sergileyeb Anlambilimin Batıda ve Doğudaki öncülerini tanır.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Anlambilimin Tarifi, Anlambilim ve Dilbilim, Anlambilim ve İşaretbilim. |
2. Hafta |
Anlambilimin Tarihi, Dilin Doğuşu, Söz ve Anlam Arasındaki İlişki, Kelimede (Sözcükte) Anlam Türleri. | 3. Hafta |
Anlam Birimi. | 4. Hafta |
Anlam Karşılaştırması. | 5. Hafta |
Anlam Araştırma Yöntemleri.
| 6. Hafta |
Davranış Teorisi. | 7. Hafta |
Vize Sınavları.
| 8. Hafta |
Bağlam Teorisi. | 9. Hafta |
Kavram Alanı Teorisi. | 10. Hafta |
Anlam Türleri. | 11. Hafta |
Arapçada Karşıt Anlamlılık ve Eşanlamlılık.
| 12. Hafta |
Anlam Çeşitliliği ve Sorunları.
| 13. Hafta |
Arapçada Eşadlılık
| 14. Hafta |
Çözümlemeli Teori.
| 15. Hafta |
Anlambilim ve diğer bilimler | 16. Hafta |
Genel değerlendirme |
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
2 |
30 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
3 |
42 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
|
|
0 |
Okuma Faaliyetleri |
14 |
4 |
56 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
14 |
4 |
56 |
Materyal tasarlama, uygulama |
14 |
1 |
14 |
Rapor hazırlama |
|
|
0 |
Sunu hazırlama |
|
|
0 |
Sunum |
|
|
0 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
3 |
3 |
9 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
3 |
3 |
9 |
Diğer |
5 |
2 |
10 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
196 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
7.84 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
8 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
2 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | X | | |
3 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
4 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
5 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
6 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
7 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
8 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
9 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
10 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | | X |
11 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
12 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İngiliz dili eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme; Arap dili eğitimi ile ilgili çeşitli disiplinler (dilbilim, eğitim bilimleri, kültür ve edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama;İlişkili disiplinlerde tartışılan yeni fikirleri irdeleyip değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşma; Arap dili eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme; Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme; Alanına yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir şekilde uygulayabilme; Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilme; Alanındaki yeni fikirlerin eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme; Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği; Alanında özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunma. | | | | X | |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
( Doç. Dr. Celal Turgut KOÇ ) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(https://websitem.gazi.edu.tr/site/ctkoc)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(ctkoc@gazi.edu.tr , ctkoc42@hotmail.com)
|