GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tarih Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar/4530117
Dersin Adı: Tarih Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yeni tarih anlayışını kendi ifadeleri ile tanımlayabilir.
Tarih eğitimindeki yeni yaklaşımları fark eder.
Tarih eğitimindeki yeni teknoloji ve yöntemleri sınıfında uygulayabilir.
Dünyada ve Ülkemizde tarih eğitimi ile ilgili yapılan projeler hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yeni Tarih Anlayışı ve Ortaya Çıkışı
2. Hafta  Tarih Eğitimi İle İlgilenen Kurumları ve Yayınlarını Tanıyalım. (Türk Tarih Kurumu, Tarih Vakfı, EuroClio, George Eckert Vakfı v.b.)
3. Hafta  Tarih Eğitiminin Amaçlarına Bir Bakış (Beceri, Kavram, Değer, Çokperspektiflilik, Medya Okuryazarlığı v.b. gibi. )
4. Hafta  Tarih Öğretmeni Yeterlikleri Ne Olmalıdır?
5. Hafta  Tarih Eğitiminde Tarihi Mekanlar ve Biyografik Yaklaşım (müzeler, sanal müzeler, savaş alanları, anıtlar, mezarlıklar, sözlü tarih v.b.)
6. Hafta  Yeni Teknoloji ve Yöntemlerden Yararlanmak (Simülasyon, İnternet, Çoklu Zeka Kuramı, 6 Şapkalı Düşünme Tekniği v.b.)
7. Hafta  Dünya Ülkelerinde Tarih Dersinin Durumu
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Oluşturmacı Tarih Eğitimi ve Birincil Kaynakların Kullanılması,
10. Hafta  Tarih Dersinde Grafik ve Tablolar
11. Hafta  Tarih Eğitimi ile ilgili Dünya'da Yapılan Projelerin Değerlendirilmesi
12. Hafta  Tarih Eğitimi ile ilgili Türkiye'de Yapılan Projelerin Değerlendirilmesi
13. Hafta  Tarih ders kitaplarında aranan çağdaş kriterlerin değerlendirilmesi
14. Hafta  Tarih Eğitiminde Çağdaş Değerlendirme Yaklaşımları
15. Hafta  Tarih Eğitiminde Çağdaş Değerlendirme Yaklaşımları
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar.X
2
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçleriniX
3
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
4
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
5
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlarX
6
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
7
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
9
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
10
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Bahri ATA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/bahriata)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bahriata@gazi.edu.tr)