GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tarihin Doğası ve Eğitimde Tarihin Yeri/4530101
Dersin Adı: Tarihin Doğası ve Eğitimde Tarihin Yeri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tarih eğitimi ve öğretimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme yeteneğinin kazanılması
Tarih bilimi ve tarih dersinin eğitimdeki yeri ve öneminin kavranması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyal bilimler de tarihin yeri ve önemi
2. Hafta  Tarih Nedir?
3. Hafta  Tarihin tanımı ve temel unsurları
4. Hafta  Tarihçilik mesleği
5. Hafta  Eğitimde tarihin yeri ve önemi
6. Hafta  Türkiye’de tarih biliminin gelişimi
7. Hafta  Dünya’da tarih biliminin gelişimi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Günümüzde çeşitli tarih anlayışları
10. Hafta  Tarih eğitiminde yeni yaklaşımlar
11. Hafta  Tarih öğretiminin temel unsurları
12. Hafta  Geçmişten günümüze Türkiye’de tarih programları
13. Hafta  Tarih anlayışlarının tarih eğitimine yansımaları
14. Hafta  Tarih anlayışlarının tarih yazımına yansımaları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayanlar Tarih Eğitimi alanında Doktor olurlar.X
2
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçleriniX
3
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
4
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
5
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlarX
6
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
7
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
9
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
10
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Bahri ATA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bahriata@gazi.edu.tr)