GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uygulamalı Vejetasyon Coğrafyası/4510248
Dersin Adı: Uygulamalı Vejetasyon Coğrafyası
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türkiye'de bitki örtüsünü etkileyen faktörleri ve etkilerini açıklayabilme.
Türkiye'de bitki topluluklarının yayılış alanlarını harita üzerinde gösterebilme.
Türkiye'de bitki topluluklarına ait belli başlı türlere ait ekolojik özellikleri sıralayabilme.
Türkiye'de bitki örtüsünü olumsuz etkileyen faaliyetleri bilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
Bitki örtüsü haritalarından yararlanarak bitki kesitleri oluşturabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel Bilgi
2. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsü- iklim ilişkisi
3. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsü- iklim ilişkisi
4. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsü- toprak ilişkisi
5. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsü- topografya ilişkisi
6. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsü- canlı ilişkisi
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Türkiye'de orman formasyonu
9. Hafta  Türkiye'de orman formasyonu
10. Hafta  Türkiye'de çalı formasyonu
11. Hafta  Türkiye'de ot formasyonu
12. Hafta  Türkiye'de bitki örtüsünün problemleri ve çözüm önerileri
13. Hafta  Türkiye bitki coğrafyası ile ilgili etkinlikler
14. Hafta  Türkiye bitki coğrafyası ile ilgili etkinlikler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
6
48
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
205
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak coğrafya eğitiminde ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Coğrafya eğitiminin, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Coğrafya eğitimindeki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Coğrafya eğitimine yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Coğrafya eğitimi ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Coğrafya eğitimi ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Coğrafya eğitimi ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.X
12
Coğrafya eğitiminde yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Coğrafya eğitiminin uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Coğrafya eğitimi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Coğrafya eğitimi ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ülkü ESER ÜNALDI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/unaldi)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (unaldi@gazi.edu.tr)