GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Coğrafya Öğretiminde Temel Kavramlar/4510140
Dersin Adı: Coğrafya Öğretiminde Temel Kavramlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersle ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarı ile tamamlayan her öğrenci; Coğrafya ve coğrafya öğretimindeki temel kavramları tanımlar.
Coğrafî temel kavramların neler olduğunu ve bunların öğretiminde izlenecek yolları bilir. ve özelliklerinin neler olduğunu bilir.
Coğrafya öğretiminde kavram türlerini ve kavram haritalarını bilir ve bunları öğretimde uygulamak amaçlı geliştirir.
Kavram öğretimi ve coğrafya dersi öğretim programı arasındaki ilişkiyi kurar ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kavram nedir? Kavram öğretimi nedir?
2. Hafta  Coğrafya ve coğrafya öğretimindeki temel kavramlar nedir?
3. Hafta  Coğrafyadaki temel kavramlar: konum(Lokasyon), yerler, bölgeler,hareket, insan ve çevre etkileşimi)
4. Hafta  Coğrafyadaki temel kavramlar: konum(Lokasyon), yerler, bölgeler,hareket, insan ve çevre etkileşimi)
5. Hafta  Coğrafyadaki temel kavramlar: konum(Lokasyon), yerler, bölgeler,hareket, insan ve çevre etkileşimi)
6. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram öğretimi ve kavram türleri
7. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram ve coğrafya dersi öğretim programı
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram haritaları
10. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram haritaları uygulamaları
11. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram haritaları uygulamaları
12. Hafta  Coğrafya öğretiminde( mekân zaman ölçek gibi) kavram öğretimleri
13. Hafta  Coğrafya öğretiminde kavram yanılgıları
14. Hafta  Coğrafya öğretiminde kazanımlara uygun olarak kavram öğretimi uygulamaları
15. Hafta  Coğrafya öğretiminde kazanımlara uygun olarak kavram öğretimi uygulamaları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak coğrafya eğitiminde ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Coğrafya eğitiminin, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Coğrafya eğitimindeki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Coğrafya eğitimine yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Coğrafya eğitimi ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Coğrafya eğitimi ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Coğrafya eğitimi ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.X
12
Coğrafya eğitiminde yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Coğrafya eğitiminin uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Coğrafya eğitimi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Coğrafya eğitimi ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Nurcan Demiralp)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurcan@gazi.edu.tr)