GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler II/4440010
Dersin Adı: Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Seçilen makale ve tezlerin okunduğu bir ders. Konulara göre yapı değiştiği için her hafta yapılcak işler değişir ve değerlendirmeler de değişir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Sınıf içi makale ve tezler okunarak üzerinde derinlemesine tartışmalar yapılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Önkoşul yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Önerilen ders yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Öğrencilerin çalışmak istedikleri alanlar belirlenir ve haftaya tez ve makale araştırmaları yapıp derse öyle gelmeleri istenir.
2. Hafta   Araştırılan makale ve tezlere göre seçimler yapılıp abstractlar okunur.
3. Hafta   Hazırlanma için kütüphanede toplanılır.
4. Hafta  1. Tez sunumu ve derinliğine tartışma
5. Hafta  2. Tez sunumu ve derinliğine tartışma
6. Hafta  3. Tez sunumu ve derinliğine tartışma
7. Hafta  4. Tez sunumu ve derinliğine tartışma
8. Hafta  5. Tez sunumu ve derinliğine tartışma
9. Hafta  1. Makale sunumu ve derinliğine tartışma
10. Hafta  2. Makale sunumu ve derinliğine tartışma
11. Hafta  3. Makale sunumu ve derinliğine tartışma
12. Hafta  4. Makale sunumu ve derinliğine tartışma
13. Hafta  5. Makale sunumu ve derinliğine tartışma
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Tez ve makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Sunum, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
80
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
7
98
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
7
1
7
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilirX
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilirX
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilirX
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilirX
6
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.X
7
Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.X
8
Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X
9
Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X