GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uygulamalı Matematik/1440049
Dersin Adı: Uygulamalı Matematik
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ziya ARGÜN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Diferensiyel hesaplar ve karmaşık değişkenliler yardımıyla Fen bilimleri ve Mühendislikte kullanılan bazı formülleri elde eder ve bunları kullanır.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fizik, Kimya, Biyoloji gibi Fen Bilimlerinde ve mühendislikten gelen güncel problemlerin çözümü ile ilgili fikirlerin oluşturulması,
2. Hafta  Vektörel diferensiyel hesaplamalar,
3. Hafta  Karmaşık değişkenler ve uygulamaları,
4. Hafta   Eğri ve yüzey üzerindeki integraller,
5. Hafta  İntegral teoremleri,
6. Hafta  Taylor ve Laurent serileri ve uygulamaları,
7. Hafta  Eğriler üzerinde karmaşık integraller ve uygulamaları Ayrık Fourier serileri, konvulasyon, Fourier integralleri
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta  Nümerik Metotlar (Lineer ve Lineer olmayan Denklemler)
10. Hafta  Ortogonalleştirme ve öz değer problemleri
11. Hafta   Başlangıç değer problemleri, ordinari differensiyel denklemler, Durgunluk ve düzlemde faz ve kaos.
12. Hafta  Kombinatorik (Yayılan ağaçlar ve en kısa eğri, evlilik problemi
13. Hafta  Optimizasyon
14. Hafta   Lineer programlamaya giriş, simpleks metot ve Karmarkara metodu.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A. Altın, Uygulamalı Matematik Ders Notları B.İ. Yaşar, Uygulamalı Matematik E. Altan, Yüksek Matematiğe Giriş I ve II E. C. Young, Vector and Tensor Analysis N. Piskunov, Differential and Integral Calculus B.M.Budak-S.V.Fomin, Multiple Integrals Field Theory and Series M. R. Spiegel, Advanced Calculus (Schaum's Outline Series) B. J. Rice, Applied Analysis for Physics and Engineers C.R.Wylie, Advanced Engineering Mathematics M.R. Spiegel, Laplace Transforms (Schaum's Outline Series)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
7
1
7
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilirX
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilirX
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilirX
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilirX
6
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.X
7
Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.X
8
Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X
9
Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X