GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar II/1440025
Dersin Adı: Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler son yıllarda üzerinde yoğunlukla çalışılan matematik eğitimi konularıyla ilgili prestijli dergilerde yayınlanan makaleleri okurlar ve
bu konular hakkında bilgi sahibi olurlar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Seçilen makaleler sınıf ortamında sunularak üzerinde tartışılır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Herhangi bir ders önerisi yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derste yapılacaklar hakkında bilgi verilerek, seçilen konular belirlenerek okunacak makalelerin belirlenmesi ve genel tartışma yapılması.
2. Hafta  Seçilen makalelere ve yayınlandığı dergilere genel bir bakış ve makale özetlerinin okunup tartışılması..
3. Hafta  1. Makalenin sunulması ve tartışılması.
4. Hafta  2. Makalenin sunulması ve tartışılması.
5. Hafta  3. Makalenin sunulması ve tartışılması.
6. Hafta  4. Makalenin sunulması ve tartışılması.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  5. Makalenin sunulması ve tartışılması.
9. Hafta  6. Makalenin sunulması ve tartışılması.
10. Hafta  Okunan ve incelenen makalenin tezlere olabilecek katkılarını içeren bir raporun hazırlanması
11. Hafta  Okunan ve incelenen makalenin tezlere olabilecek katkılarını içeren bir raporun hazırlanması
12. Hafta  Bu raporların sunumu
13. Hafta  Bu raporların sunumu
14. Hafta  Yarıyıl sonu değerlendirmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Son yıllarda basılmış uygun makaleler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Grup Tartışması
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
80
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
3
36
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilirX
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilirX
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilirX
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilirX
6
Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.X
7
Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.X
8
Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X
9
Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X