GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Kimyasal Yanlış Kavramalar – Önlenmesi, Teşhişi ve Giderilmesi (A.E)/1440043
Dersin Adı: Kimyasal Yanlış Kavramalar – Önlenmesi, Teşhişi ve Giderilmesi (A.E)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yanlış kavrama ve kaynaklarını anlar.
Yanlış kavramaları belirleme tekniklerini anlar.
Öğrencilerde var olan yanlış kavramaları belirler.
Yanlıs kavramaları ögretim yöntem ve tekniklerini kullanarak giderir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yanlış kavramalar ve yanlıs kavramaların olusması
2. Hafta  Yanlış kavramalar ve yanlış kavramaların oluşması
3. Hafta  Yanlış kavramaların kaynakları ve örnekler
4. Hafta  Yanlış kavramaların kaynakları ve örnekler
5. Hafta  Yanlış kavramaların tespit edilmesi
6. Hafta  Mülakatlar (Kavramlar hakkında mülakatlar, Durum ve Olaylar Üzerine Mülakatlar)
7. Hafta  Uygulama (kimyadaki bir kavramla ilgili ögrenci yanlıs kavramalarının belirlenmesi)
8. Hafta  Uygulama (kimyadaki bir kavramla ilgili ögrenci yanlıs kavramalarının belirlenmesi)
9. Hafta  Yanlış kavrama belirlenmesinde 2 kademeli teşhis sorularının hazırlanması
10. Hafta  Yanlış kavrama belirlenmesinde 2 kademeli teşhis sorularının kullanılması
11. Hafta   Testler ve Ögretim Teknikleri (Kavram haritaları, Yanlıs kavramaların giderilmesinde kullanılan Ögretim yaklasım ve teknikleri, Kavramsal Degisim)
12. Hafta  Çürütme Metinleri, Kavram Haritası
13. Hafta  Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA)
14. Hafta  Çizimler, Kelime Iliskilendirme, Sorgulama temelli öğretim
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
8
5
40
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılacak teori, kanun ve prensipleri uzmanlık düzeyinde tanımlar.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri değerlendirir.X
3
Kimya eğitiminde öğrenme teorileri ve öğretim yaklaşımları ile ilgili yeni bir yaklaşım, strateji, yöntem veya teknik geliştirir.X
4
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek kimya eğitimindeki sorunların çözümü için nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını kullanarak özgün bir araştırma yapar.X
5
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
6
Araştırmalarını yaparken etik kurallara uygun davranır.X
7
Kimya eğitimi ile ilgili yaptığı özgün araştırma sonuçlarını ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.X
8
Kimya eğitimi alanında yurt içi ve yurt dışından araştırmacılar ile iletişime geçerek ortak proje yürütür.X
9
Üst düzey zihinsel süreç becerilerini kullanarak kimya eğitimi ile ilgili sorunlara yaratıcı fikirler geliştirir.X
10
Kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum, panel gibi bilimsel toplantılarda ana dilde veya yabancı bir dilde sunum yapar, görüşlerini paylaşır ve savunur.X
11
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
12
Bilim-toplum iletişimini yaygınlaştırmak ve toplumda bilime karşı olumlu tutum geliştirme konusu ile ilgili faaliyetlere katılır ve düzenler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Hakkı KADAYIFÇI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/hakki)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hakki@gazi.edu.tr)