GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZMANLIK ALAN DERSİ/4420810
Dersin Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 15
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Musa SARI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/msari
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  msari@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel ve mesleki etik anlayışını bilir
Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki gelişmeleri yakından izleyebilir.
Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay vb. gibi çeşitli iletişim ortamlarını takip edebilir.
Lisans ve lisansüstü derslerinde kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilir.
Çalışma konusu ile ilgili mevcut bilimsel yayınları takip eder
.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimsel ve mesleki etik anlayışı nedir?
2. Hafta  Bilimsel ve mesleki etik anlayışı nedir?
3. Hafta  Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
4. Hafta  Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
5. Hafta  Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
6. Hafta  Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
7. Hafta  Çalışma konusu ile ilgili hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay vb. gibi çeşitli iletişim ortamlarının takip edilmesi.
10. Hafta  Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay vb. gibi çeşitli iletişim ortamlarının takip edilmesi.
11. Hafta  Lisans ve lisansüstü derslerinde kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilir.
12. Hafta  Lisans ve lisansüstü derslerinde kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilir.
13. Hafta  Lisans ve lisansüstü derslerinde kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilir.
14. Hafta  Lisans ve lisansüstü derslerinde kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir yayın hazırlayabilir.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çalışma konusu ile ilgili bilimsel yayınlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
380
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
15.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
15
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik eğitimindeki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün araştırmalar yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Fizik eğitiminde özgün kuramsal fikirler geliştirir.X
3
Fizik eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.X
4
Fizik eğitiminde yaptığı özgün araştırmalar ile yeni yaklaşımlar önererek, bilime katkıda bulunur.X
5
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.X
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
7
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak fizik eğitimindeki bilginin sınırlarını genişletir.X
8
Bağımsız veya bir takım üyesi olarak bilimsel araştırmalarda yer alır.X
9
Fizik eğitiminde karşılaşılan sorunların teşhisi ve çözümüne yeni yaklaşımlar getirir.X
10
Fizik eğitiminin ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar.X
11
Çalıştığı konularla ilgili literatürü etkin bir şekilde kullanır.X