GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fizik Eğitiminde Temel Kavramların Öğretimi/4420009
Dersin Adı: Fizik Eğitiminde Temel Kavramların Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa TAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~mtan/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mtan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etki-tepki kuvvet çiftlerini, "ağırlıksız bir iple tavana asılı top" gibi çeşitli örnekler üzerinde gösterir.
Vektörel işlemlerin, koordinat eksenlerinden bağımsız olduğunu farklı koordinat eksenlerinde vektörel işlemler yaparak gösterir.
Konum, yer değiştirme, ortalama hız kavramlarını, tek boyutlu harekette şekil çizerek açıklar.
Analitik düşünme becerisini kullanarak türevin fiziksel tanımını yapar.
Radyanının birimsiz olduğunu fakat bir yay uzunluğu tarif ettiğini kavrar.
Buz pateni gibi farklı örneklerden yola çıkarak “dışarıdan bir kuvvet etki etmedikçe açısal momentumun korunacağını” kavrar.
Paratonerin çalışma prensibini elektrik yüklerinin iletkenin sivri uçlarda toplanma kuralından hareketle açıklar.
Elektrik dipolü ve dipol momenti kavramlarından hareketle mikrodalga fırınların çalışma prensibini açıklar.
Maxwell Denklemlerini kavramsal olarak açıklar.
İlerleyen dalga denklemlerini kullanarak ışığın, c ışık hızıyla ilerleyen E’si ve B’si olan bir elektromanyetik dalga olduğunu gösterir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrenciler, Mekanik I ve II kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
2. Hafta  Öğrenciler, Mekanik I ve II kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
3. Hafta  Öğrenciler, Mekanik I ve II kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
4. Hafta  Öğrenciler, Mekanik I ve II kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
5. Hafta  Öğrenciler, Mekanik I ve II kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
6. Hafta  Öğrenciler, MekanikIII(Elektrik)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
7. Hafta  Öğrenciler, MekanikIII(Elektrik)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Öğrenciler, MekanikIII(Elektrik)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
10. Hafta  Öğrenciler, MekanikIII(Elektrik)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
11. Hafta  Öğrenciler, MekanikIV(Manyetizma)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
12. Hafta  Öğrenciler, MekanikIV(Manyetizma)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
13. Hafta  Öğrenciler, MekanikIV(Manyetizma)kavramlarını tartışır, bu kavramları kendi öğrencilerine nasıl izah edebilecekleri konusunda bilgilendirilirler.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Serway I-II, Fiziğin Temelleri I-II, Temel Fizik I, II, Lise Fizik Ders Programları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Tartışma, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
4
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
6
36
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik eğitimindeki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün araştırmalar yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Fizik eğitiminde özgün kuramsal fikirler geliştirir.X
3
Fizik eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.X
4
Fizik eğitiminde yaptığı özgün araştırmalar ile yeni yaklaşımlar önererek, bilime katkıda bulunur.X
5
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.X
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
7
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak fizik eğitimindeki bilginin sınırlarını genişletir.X
8
Bağımsız veya bir takım üyesi olarak bilimsel araştırmalarda yer alır.X
9
Fizik eğitiminde karşılaşılan sorunların teşhisi ve çözümüne yeni yaklaşımlar getirir.X
10
Fizik eğitiminin ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar.X
11
Çalıştığı konularla ilgili literatürü etkin bir şekilde kullanır.X