GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İleri Elektronik (Alan Bilgisi)/4420004
Dersin Adı: İleri Elektronik (Alan Bilgisi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şebnem Kandil İngeç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/singec
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  singec@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bant diyagramları ve Bant yapısını bilir.
Yarıiletkenlerle ilgili temel bilgilere sahip olıur.
PN jonksiyonunu ve temel prensiplerini bilir, Zener diyotun genel özelliklerini ve diğer diyotlardan farkını bilir.
Diyot akımlarının analizini yapar
BJT, MOSFET ve FET'in temel prensiplerini bilir.
Transistör ve FET'in nasıl çalıştığını bilir.
Op-AMP ve uygulamalarını bilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bant diyagramları ve Bant yapısı,
2. Hafta  Yarıiletkenlerin tanıtımı, enerji düzeyleri, n ve p tipi maddeler ve diyot,
3. Hafta  PN eklemi, schottky bariyeri, PN ekleminde akım mekanizması,
4. Hafta  Diyot çeşitleri,Zener diyot
5. Hafta  Transistör yapısı ve sınıflandırılması,
6. Hafta  BJT'nin DC ve AC analizi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Alan etkili transistörler (FET) ve çalışma ilkesi,
9. Hafta  BJT’nin Öngerilimlenmesi,
10. Hafta  FET’in Öngerilimlenmesi,
11. Hafta  FET’lerin anahtar olarak kullanılması, MOSFET yapısı,
12. Hafta   BJT ve MOSFET'lerin karşılaştırılması, MOSFET öngerilim devreleri,
13. Hafta  İslemsel Yükselteçler,
14. Hafta  Geribeslemeli Yükselteçler; Negatif Geribeslemeli Yükselteçler.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi, Louis Nashelsky / Robert L. Boylestad Palme Yayınları, 2010. Çevirmenler; Adnan Köksal / Ahmet Selçuk / Gürhan Bulu / Sevda Özdemir / Şölen Kumbay Yıldız
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
4
8
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
8
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
6
5
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik eğitimindeki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün araştırmalar yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Fizik eğitiminde özgün kuramsal fikirler geliştirir.X
3
Fizik eğitimindeki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.X
4
Fizik eğitiminde yaptığı özgün araştırmalar ile yeni yaklaşımlar önererek, bilime katkıda bulunur.X
5
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.X
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
7
Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak fizik eğitimindeki bilginin sınırlarını genişletir.X
8
Bağımsız veya bir takım üyesi olarak bilimsel araştırmalarda yer alır.X
9
Fizik eğitiminde karşılaşılan sorunların teşhisi ve çözümüne yeni yaklaşımlar getirir.X
10
Fizik eğitiminin ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar.X
11
Çalıştığı konularla ilgili literatürü etkin bir şekilde kullanır.X