GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Hormon Fizyolojisi (Alan)/4410113
Dersin Adı: Hormon Fizyolojisi (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Figen Ünlü Erkoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~erkoc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erkoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endokrin sistemin büyüme, gelişme, metabolizma ve stresteki görevlerini anlamak.
Memeli endokrin sisteminde homeostazinin rolünü anlar.
Hücre sinyalleşmesini ve önemini kavrar.
Metabolik kontrolda hormonların rolünüğ öğrenir.
Omurgalı hayvanlarda endokrin sistem hiyerarşisini öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Biyokimya, Hayvan Fizyolojisi, Hücre Fizyolojisi
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Hayvan Fizyolojisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endokrinolojiye giriş.
2. Hafta  Hormon, nörotransmitter ve sitokinlerin tanımlanması.
3. Hafta  Başlıca endokrin organlar. Hormonların sınıflandırmaları.
4. Hafta  Hormonların etki mekanizmaları.
5. Hafta  Hücre sinyalleşmesi.
6. Hafta  Hormonların kontrol mekanizmaları.
7. Hafta  Hipotalamus ve hipofiz hormonları.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  Kalsiyum ve fosfor metabolizmasının hormonal kontrolu.
10. Hafta  Tiroid fonksiyonu.
11. Hafta  Pankreas ve GI hormonları; beslenmenin kontrolu ve metabolizma.
12. Hafta  Adrenal medulla ve korteks hormonları. Stres cevabının endokrin kontrolu.
13. Hafta  Steroid hormonlar, gebelik, laktasyon ve üreme.
14. Hafta  Steroid hormonlar, gebelik, laktasyon ve üreme devam.
15. Hafta  Büyüme faktörleri. Pineal bez ve melatonin.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Textbook of Endocrine Physiology (4th Edition) 2000. Endocrine Physiology 2000. B Kacsoh Basic and Clinical Endocrinology 2001. FS Greenspan, GJ Strewler Ganong,WF. Review of Medical Physiology. 23nd edition, 2010. Lange.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
3
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X