GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Biyoloji Öğretiminde Öğrenmeleri Ölçme Araç ve Yöntemleri( A.E)/4410111
Dersin Adı: Biyoloji Öğretiminde Öğrenmeleri Ölçme Araç ve Yöntemleri( A.E)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/ingilizc
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi tamamlayan öğrenciler Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini bilir,
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir,
Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) bilir
Geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme araçlarını bilir,
Ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanmasına ilişkin temel süreçleri,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2. Hafta  Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
4. Hafta  Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler(geçerlik)
5. Hafta  Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri(güvenirlik, kullanışlılık)
6. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: Ölçek geliştirmede izlenecek yollar ve planlama.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: madde yazımı ve deneme ölçeğinin hazırlanması
9. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: pilot uygulama ve madde analizi
10. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: madde analizi
11. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: faktör analizi
12. Hafta  Ölçme aracı geliştirme süreçleri: faktör analizi
13. Hafta  Ölçme aracı uyarlama süreçleri: Ölçek uyarlamada izlenecek yollar ve planlama.
14. Hafta  Ölçme aracı uyarlama süreçleri: Ölçek uyarlamada izlenecek yollar ve planlama.
15. Hafta  Proje sunumları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
70
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
4
56
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Melike ÖZER KESKİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mozerkeskin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mozerkeskin@gmail.com)