GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Nanobilim ve Nanoteknoloji/4410015
Dersin Adı: Nanobilim ve Nanoteknoloji
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Figen Ünlü Erkoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/erkoc,http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/erkoc/files
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erkoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nanobilim ve nanoteknolojinin tarihi gelişimini bilir; mevcut durumdaki hızlı gelişmelerden haberdar olur.
Konunun ne kadar çok uzmanlık alanını kapsadığını ve disiplinler arası etkileşimi kavrar.
Nanobilim ve nanoteknolojinin araştırma alanlarını ve uygulamaları raporlaştırır.
Nanobilim ve nanoteknoloji ile toplum ve ilgili sosyal konularda kendi alanına uygun küçük araştırma projesi hazırlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Önkoşul bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel Fizik, Genel Biyoloji
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nanobilime giriş. Nanoteknoloji nedir?
2. Hafta  Tarihçe. Tanımlar. Boyut önemlidir.
3. Hafta  Nanopartiküller heryerde. Nanoteknolojinin sağladığı avantajlar.
4. Hafta  Nanoteknolojinin hammaddeleri.
5. Hafta  Karbon nanoyapılar. Karbon nanoyapı örnekleri: nanopartikül, nanotüp, fullerenler, vd., uygulama ve farklı yapıları birleştirme örnekleri.
6. Hafta  Fonksiyonel nanoyapılar.
7. Hafta  Fonksiyonel nanoyapıların hayat bilimleri ve sağlık uygulamaları. Biyonanoteknoloji ve biyomedikal nanoteknoloji.
8. Hafta  Nanotoksikoloji.
9. Hafta  Nano Devrimin başında sosyal, ekonomik ve toplumsal değerlendirmeler. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, standardların ve mevzuatın yeniden ele alınm
10. Hafta  Etik ilkeler ve politikalar.
11. Hafta  Misafir konuşmacı daveti.
12. Hafta  Öğrenci araştırma projesi sunumları.
13. Hafta  Öğrenci araştırma projesi sunumları.
14. Hafta  Öğrenci araştırma projesi sunumları.
15. Hafta  Genel tartışma.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erkoç, Ş. (2014). Nanobilim ve Nanoteknoloji. Yedinci Baskı. ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş., Ankara. - Köksal, F. Ve Köseoğlu, R. (2014). Nanobilim ve Nanoteknoloji. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. - Binns, C. (2010). Introduction to Nanoscience and Nanotechnology. Wiley Survival Guides in Engineering and Science. John Wiley & Sons, Inc., U.S.A. - Ramsden, J. (2011). Nanoteknolojinin Esasları. Tercüme: Alper İnce. ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş., Ankara. - Hall, J.S. (2013). Nanogelecek. Nanoteknolojinin Yarını. Tercüme: Mehmet Doğan. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Elginkan Vakfı, İstanbul. - https://www.nano.gov/you/ethical-legal-issues
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
8
2
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
1
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X