GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Biyoloji Eğitiminde Bilimsel Makale Yazım Teknikleri/1410132
Dersin Adı: Biyoloji Eğitiminde Bilimsel Makale Yazım Teknikleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimsel süreç becerilerini kazanmak
Bilimsel çalışmaları amaca uygun bir şekilde planlamak
Bilimsel çalışmaları uygun makale formatında hazırlamak
Bilimsel çalışmaları yazılı, sözlü veya poster olarak sunmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze ve uygulama yapılarak yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimsel Bilgiye Erişim (Kütüphane Ziyareti)
2. Hafta  Bilim nedir? Bilimsel makale nedir? Bilimsel yazım nedir?
3. Hafta  Makale başlığında nelere dikkat edilmelidir ? Yazarlar, adresler nasıl sıralanır ?
4. Hafta  Özet nasıl hazırlanır ?
5. Hafta  Giriş nasıl yazılır?
6. Hafta  Yöntem bölümü nasıl yazılır?
7. Hafta  Tablo ve şekillerin kullanılması
8. Hafta  Sonuç ve tartışma bölümü nasıl yazılır?
9. Hafta  Kaynak kısaltma yazım kuralları.(APA kuraları)
10. Hafta  Dergi seçimi, makale değerlendirme ve hakem süreci
11. Hafta  Tez yazım kuralları
12. Hafta  Sempozyum, bildiri ve poster sunumu
13. Hafta  Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
14. Hafta  Bilimsel Makale Sunumu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
10
50
 Materyal tasarlama, uygulama
4
7
28
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Tahir ATICI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tahir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tahir@gazi.edu.tr , tatici@gmail.com)