GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/1410106
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bilim Dalı Başkanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, danışmanının rehberliğinde alana yönelik belirlenen bir konu üzerinde çalışır.
Bilimsel yöntem ile veri toplar, tez yazım kurallarına göre raporlaştırır ve topluluk önünde sunumunu yapar.
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözetme yeterliligine
Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonucların degerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilmek
Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve cözümüne katkıda buluna




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sınıfta motivasyon
2. Hafta  Biyoloji eğitiminde mevcut öğretim programının incelenmesi
3. Hafta  Biyoloji eğitiminde alternatif öğretim teknikleri
4. Hafta  Biyoloji eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri
5. Hafta  Biyoloji eğitiminde eğitim teknolojilerinin kullanımı
6. Hafta  Biyoloji eğitiminde yapılandırıcı yaklaşım
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Çoklu zeka kuramı ve biyoloji eğitiminde uygulama örneği
9. Hafta  Biyoloji eğitiminde biyoteknolojik uygulamalar ve biyoetik
10. Hafta  Kavram haritaları ve biyoloji eğitiminde uygulanması
11. Hafta  Biyoloji eğitiminde laboratuvar yönteminin etkili kullanımı
12. Hafta  Türkiye'de yapılan biyoloji eğitimi çalışmalarının genel bir değerlendirilmesi
13. Hafta  Hayatın molekülleri (DNA ve RNA) ve biyoteknolojik uygulamaları
14. Hafta  Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları
15. Hafta  Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yalın, H.İ. 2003. Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı E. 2001. Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Pegema Yayıncılık. Ankara. Arseven, A, D. 2001. Alan Araştırma Yöntemi. İlkeler Teknikler Örnekler. Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık. Ankara. Küçükahmet, L. 2003. Öğretiminde Planlama Ve Değerlendirme. 13. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Öncü, H. 1999. Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. 3. Baskı. Yaysan AŞ. Ankara Karip, E. 2002. Sınıf Yönetimi. PegemA yayıncılık. Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
4
28
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X