GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Erken Çocuklukta Duygusal Yeterlilik ve Yılmazlık Gelişimi/4380017
Dersin Adı: Erken Çocuklukta Duygusal Yeterlilik ve Yılmazlık Gelişimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ebru ERSAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/eersay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eersay@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Duygusal yeterliliği tanımlar
Duygusal yeterliliğin bileşenlerini bilir
Yılmazlığı tanımlar
Yılmazlığı ve duygusal yeterliliği destekleyici faktörleri bilir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Duygusal yeterlilik nedir?
2. Hafta  Duygusal yeterlilik nedir
3. Hafta  Duygusal farkındalık
4. Hafta  Duygu düzenlemesi
5. Hafta  Duygu düzenlemesi
6. Hafta  Empati
7. Hafta  Duyguların sosyalleşmesi
8. Hafta  Emotion socialization
9. Hafta  Yılmazlık nedir
10. Hafta  Yılmazlık nedir
11. Hafta  Koruyucu faktörler
12. Hafta  Duygusal yeterlilik ve okula hazır oluşluk
13. Hafta  Duygusal yeterliliğin gelişmesinde ve yılmazlıkta okul ve aile
14. Hafta  Duygusal yeterliliğin gelişmesinde ve yılmazlıkta okul ve aile
15. Hafta   Sunum
16. Hafta   Sunum
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bassett, H.H., Denham, S., Mincic, M., Graling, K. (2012). The Structure of Preschoolers’ Emotion Knowledge: Model Equivalence and Validity Using a Structural Equation Modeling Approach. Early Education and Development, 23: 259–279 DOI: 10.1080/10409289.2012.630825 Blair, C. (2002). School readiness: Integrating cognition and emotion in a neurobiological conceptualization of children's functioning at school entry. American Psychologist, Vol 57(2), 111-127. Cefai, C. (2008). Promoting resilience in the classroom: A guide to developing pupils’ emotional and cognitive skills. London: Jessica Kingsley Publishers Denham, S. A. (Ed.). (1998). Emotional development in young children. New York: The Guilford Press. Denham SA, Blair KA, DeMulder E, Levitas J, Sawyer K, Auerbach-Major S, Queenan P. (2003). Preschool emotional competence: pathway to social competence? Child Development, 74(1), 238-56. Saarni, C. (2000). Emotional competence: a developmental perspective. In R.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Tartışma, anlatım, inceleme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
5
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış, ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi bu alanla ilgili güncel akademik literatür bilgisini kullanarak destekler. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi bu alanla ilgili güncel akademik literatür bilgisini kullanarak desteklerX
2
- Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunmak için araştırma yapar. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunur. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunurX
3
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve katkıda bulunur. - Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir. - Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir.X
4
- Çocuğun gelişim ve öğrenmesini destekleyen sınıf ortamının nasıl yapılandırılacağıyla ilgili var olan uygulamaları sorgulayan eleştirel bir yaklaşım geliştirir ve bu eleştirel yaklaşım neticesinde yeni uygulama ortamları geliştirerek, etkinliğini sistematik yollarla değerlendirir.X
5
- Ailesel ve kültürel farklılıkların eğitim surecine ve öğrenci başarısına etkileriyle ilgili araştırmaları takip eder, yorumlar ve okul sınıflarındaki eğitim uygulamalarını sorgular.X
6
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili aynı ya da farklı konularda lisans ve yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
7
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve katkıda bulunurX
8
- Ailesel ve kültürel benzerlik ve farklılıkların bireylerin eğitim çıktılarına(başarılarına) etkileri konusundaki literatürü de dikkate alarak okul, aile ve toplumsal çevre arasındaki ilişkileri güçlendirir.X
9
- Erken çocukluk eğitimindeki sorunları nitel ve nicel yöntemlerden yararlanarak bilimsel açıdan inceler. - Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve geliştirirX
10
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili sorunlarda bilimsel ve etik konuları dikkate alarak bağımsız olarak araştırma yapar. - Erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgileri disiplinlerarası çalışmalar açısından değerlendirir ve çalışmalarında uygular.X
11
- Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar. - Kendi kendisinin eğitim-öğretim uygulamalarını yansıtıcı, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye almayı öğrenir. - Erken çocukluk eğitiminin alan konularında içerik ve temel kavramları çocukların gelişimsel düzeylerine uyarlamayı ve çocukların araştırma-sorgulama alışkanlıkları geliştirmesini desteklemeyi öğrenir.X
12
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili sorunlarda bilimsel ve etik konuları dikkate alarak bağımsız olarak araştırma yapar.X
13
Kendi kendisinin eğitim-öğretim uygulamalarını yansıtacağı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye almayı öğrenir.X
14
Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar.X
15
Erken çocukluk eğitiminin alan konularında içerik ve temel kavramları çocukların gelişimsel düzeylerine uyarlamayı, ve çocukların araştırma-sorgulama alışkanlıkları geliştirmesini desteklemeyi öğrenir.X
16
Okul öncesi eğitim merkezlerinde etkili disiplin ve grup kontrol teknik ve stratejilerini belirler, açıklar, ve uygun (yapıcı) bir şekilde kullanmayı öğrenir.X
17
Toplumun bütün kesimlerinden gelen çocukların gelişim ve öğrenme gereksinimlerini destekleyen her çocuk ve toplumsal kesime duyarlı eğitim programları hazırlar, uygular, ve var olan programları gözden geçirerek uygunluğu açısından değerlendirir.X
18
Sınıfta çocuk gelişimi ve öğrenmesi üzerine var olan teorik yaklaşımlar, stratejiler, ve araçlar hakkındaki bilgisini çocukların bireysel gelişim seyirlerini destekleyecek şekilde kullanır.X