GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çocuk ve Resim/4380208
Dersin Adı: Çocuk ve Resim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Gülümser Gültekin Akduman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gulumser
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulumser@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuk gelisimi ve egitiminde resmin yeri ve önemi,
çocugun resim etkinliginde geçirdigi evreler,
çocuk resimlerinin özellikleri,
çocuk resimlerini etkileyen etmenler,
çocuklar arasında resim çiziminde görülen bireysel farklılıklar,
erken çocukluk egitiminde resmin önemi,
gelisim alanları ile resmin iliskisi,
resim-sanat iliskisi,
resim-yaratıcılık iliskisi,
resim-drama iliskisini bilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çocuk gelisimi ve egitiminde resmin yeri ve önemi,
2. Hafta  çocugun resim etkinliginde geçirdigi evreler,
3. Hafta   çocuk resimlerinin özellikleri,
4. Hafta   çocuk resimlerini etkileyen etmenler,
5. Hafta   çocuklar arasında resim çiziminde görülen bireysel farklılıklar,
6. Hafta  erken çocukluk egitiminde resmin önemi,
7. Hafta   gelisim alanları ile resmin iliskisi,
8. Hafta  resim-sanat iliskisi,
9. Hafta   resim-yaratıcılık iliskisi,
10. Hafta   resim-drama iliskisi,
11. Hafta   ebeveynler ve ögretmenlerin çocukların resim etkinliginde gösterdikleri gelisimi destekleme desteklemeleri.
12. Hafta  ebeveynler ve ögretmenlerin çocukların resim etkinliginde gösterdikleri gelisimi destekleme
13. Hafta  ebeveynler ve ögretmenlerin çocukların resim etkinliginde gösterdikleri gelisimi destekleme
14. Hafta  final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Somerville S., Hartley, J. (1994). Learning to Think. The Origins of Symbolic Representation. Edited by Paul Light, Sue Anderson, Martin Woodhead. P
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış, ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi bu alanla ilgili güncel akademik literatür bilgisini kullanarak destekler. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi bu alanla ilgili güncel akademik literatür bilgisini kullanarak desteklerX
2
- Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunmak için araştırma yapar. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunur. - Erken çocuklukta gelişim ve öğrenmeyi destekleyecek alan bilgisinin sınırlarını genişletecek araştırmalar okur, yorumlar ve alana katkıda bulunurX
3
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve katkıda bulunur. - Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir. - Erken çocuklukta yaratıcılığın en üst seviyede gelişimini, çocukların fiziksel ve psikolojik sağlığını, sınıf üyelerinin karşılıklı saygı, anlayış ve dayanışma çerçevesinde iletişime geçmesini destekleyen sınıf ortamları yapılandırmayı öğrenir.X
4
- Çocuğun gelişim ve öğrenmesini destekleyen sınıf ortamının nasıl yapılandırılacağıyla ilgili var olan uygulamaları sorgulayan eleştirel bir yaklaşım geliştirir ve bu eleştirel yaklaşım neticesinde yeni uygulama ortamları geliştirerek, etkinliğini sistematik yollarla değerlendirir.X
5
- Ailesel ve kültürel farklılıkların eğitim surecine ve öğrenci başarısına etkileriyle ilgili araştırmaları takip eder, yorumlar ve okul sınıflarındaki eğitim uygulamalarını sorgular.X
6
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili aynı ya da farklı konularda lisans ve yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
7
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve katkıda bulunurX
8
- Ailesel ve kültürel benzerlik ve farklılıkların bireylerin eğitim çıktılarına(başarılarına) etkileri konusundaki literatürü de dikkate alarak okul, aile ve toplumsal çevre arasındaki ilişkileri güçlendirir.X
9
- Erken çocukluk eğitimindeki sorunları nitel ve nicel yöntemlerden yararlanarak bilimsel açıdan inceler. - Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve geliştirirX
10
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili sorunlarda bilimsel ve etik konuları dikkate alarak bağımsız olarak araştırma yapar. - Erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgileri disiplinlerarası çalışmalar açısından değerlendirir ve çalışmalarında uygular.X
11
- Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar. - Kendi kendisinin eğitim-öğretim uygulamalarını yansıtıcı, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye almayı öğrenir. - Erken çocukluk eğitiminin alan konularında içerik ve temel kavramları çocukların gelişimsel düzeylerine uyarlamayı ve çocukların araştırma-sorgulama alışkanlıkları geliştirmesini desteklemeyi öğrenir.X
12
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili sorunlarda bilimsel ve etik konuları dikkate alarak bağımsız olarak araştırma yapar.X
13
Kendi kendisinin eğitim-öğretim uygulamalarını yansıtacağı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye almayı öğrenir.X
14
Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar.
15
Erken çocukluk eğitiminin alan konularında içerik ve temel kavramları çocukların gelişimsel düzeylerine uyarlamayı, ve çocukların araştırma-sorgulama alışkanlıkları geliştirmesini desteklemeyi öğrenir.X
16
Okul öncesi eğitim merkezlerinde etkili disiplin ve grup kontrol teknik ve stratejilerini belirler, açıklar, ve uygun (yapıcı) bir şekilde kullanmayı öğrenir.X
17
Toplumun bütün kesimlerinden gelen çocukların gelişim ve öğrenme gereksinimlerini destekleyen her çocuk ve toplumsal kesime duyarlı eğitim programları hazırlar, uygular, ve var olan programları gözden geçirerek uygunluğu açısından değerlendirir.X
18
Sınıfta çocuk gelişimi ve öğrenmesi üzerine var olan teorik yaklaşımlar, stratejiler, ve araçlar hakkındaki bilgisini çocukların bireysel gelişim seyirlerini destekleyecek şekilde kullanır.X