GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yarı Rieman Geometri/4350218
Dersin Adı: Yarı Rieman Geometri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hasan ES
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hasanes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hasanes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders ile ilgili, öğrenme ve ilişki kurma becerisi kazandırmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yarı-Riemann manifoldları. Teğet ve dik uzaylar.
2. Hafta  İndirgenmiş bağlantı. Altmanifoldlar içindeki jeodezik eğriler.
3. Hafta  Total jeodezik manifoldlar. Yarı-Riemann hiperyüzeyleri.
4. Hafta  Hiperkuadrikler. Codazzi denklemi. Total umbilik hiperpüzeyler.
5. Hafta  Dik bağlantı. İzometrik daldırmalar.
6. Hafta  İki parametreli dönüşümler. Gauss lemması.
7. Hafta  Konveks açık kümeler. Yay uzunluğu. Riemann uzaklığı.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Riemann anlamında tamlık. Lorentz nedensel karakteri.
10. Hafta  Zaman konileri. Yerel Lorentz geometrisi.
11. Hafta  Hiperkuadrikler içinde jeodezikler, yüzeyler içinde geodezikler.
12. Hafta  Yönlendirme. Yarı-Riemann örtüleri.
13. Hafta  Lorentz zaman yönlendirmesi. Hacim elemanı.
14. Hafta  Jakobi vektör alanları. Yerel simetrik manifoldlar.
15. Hafta  Yarı-ortogonal gruplar. Bazı izometri grupları
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Semi-Riemannian Geometry with Application to Relativity, Barret O’Neill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
5
50
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir.X
2
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir.X
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir.X
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir.X
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
6
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
7
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır.X
8
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirX
9
İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
10
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X