GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer (Z)/4350399
Dersin Adı: Seminer (Z)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 22.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik eğitimindeki çalışmaları konularına göre sınıflandırır.
Matematik eğitimindeki çalışmaları araştırır.
Matematik eğitimindeki güncel araştırmalar hakkında tartışır
Sunum hazırlar.
Yaptığı çalışmaları toplum önünde sunar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Seminer dersinin önemi ve amacı
2. Hafta   İletişim becerileri ve etkili sunum yapma teknikleri
3. Hafta  Matematik eğitimi ve matematik eğitiminin önemi
4. Hafta  Matematik öğretim programı ile ilgili sunumlar
5. Hafta  Ölçme ve değerlendirme ile ilgili sunumlar
6. Hafta  Öğretmen eğitiminin doğası ile ilgili sunumlar
7. Hafta  Öğretmen eğitiminin doğası ile ilgili sunumlar
8. Hafta  Matematik kavramlarının doğası ile ilgili sunumlar
9. Hafta  Matematik kavramlarının doğası ile ilgili sunumlar
10. Hafta  Matematik kavramlarının öğretiminin doğası ile ilgili sunumlar
11. Hafta  Materyal geliştirme ile ilgili sunumlar
12. Hafta  Temel ve üst düzey beceriler ile ilgili sunumlar
13. Hafta  Genel değerlendirme
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Matematik eğitimi ile ilgili çeşitli alan yazın çalışmaları ve kitaplar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunum yapma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
8
80
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
8
80
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
15
150
 Sunu hazırlama
7
12
84
 Sunum
7
12
84
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
42
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
562
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
22.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
22.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir.X
2
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir.X
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir.X
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir.
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.X
6
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.X
7
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır.X
8
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirX
9
İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.X
10
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X