GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Pedagojik Alan Bilgisi(Z)/4350112
Dersin Adı: Matematik Pedagojik Alan Bilgisi(Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Yüksel DEDE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ydede
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ydede@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pedagojik alan bilgisi kuramsal yapısını kavrar.
Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi olgusunu konu edinen kuramsal çerçeveleri kavrar.
Matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin gelişimini sağlayan stratejileri kavrar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pedagojik alan bilgisi olgusu: Ortaya çıkış kaynağı ve bileşenleri
2. Hafta  Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Lee Shulman ve PCK kuramsal çerçevesi
3. Hafta  Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Deborah Ball ve MKT kuramsal çerçevesi
4. Hafta  Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Tim Rowland ve KQ kuramsal çerçevesi
5. Hafta  Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
6. Hafta  Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
7. Hafta  Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
10. Hafta  Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
11. Hafta  Öğrenci araştırma ödevi sunumu
12. Hafta  Öğrenci araştırma ödevi sunumu
13. Hafta  Öğrenci araştırma ödevi sunumu
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kovarik, K. (2008). Mathematics educators and teachers perceptions of pedagogical content knowledge. Unpublished Doctorate Dissertation, Colombia University. Park, S., Oliver, J.S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as Professionals, Research in Science Education, 38, 261 284. Ponte, J. & Brunheira, L. (2001). Analysing practice in preservice mathematics teacher education, Mathematics Education Research Journal, 3, 16-27. Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4 14.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
10
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir.X
2
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir.X
3
Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir.X
4
Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir.
5
Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.X
6
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.X
7
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır.X
8
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirX
9
İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.X
10
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X