GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Öğretimi/4320006
Dersin Adı:  Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sosyal Bilgiler programındaki Atatürkçülük kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
Atatürkçülüğün öğretiminde yaşanan sıkıtılar hakkında değerlendirme yapar.
Atatürkçülüğün öğretiminde yaşanan sıkıtılara yönelik çözüm üretebilir.
Sosyal bilgiler programındaki atatürkçülük kazanımlarının öğretimi konusunda fikir üretebilir.
Atatürkçülük konularının öğretimini farklı boyutlardan ele alabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, Dersin içeriği ve konularının paylaşılması
2. Hafta  Tarih Nedir? T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları İlgili Temel Kavramlar.
3. Hafta  Atatürkçülük ve Türk Toplumu
4. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Tarihçesi.
5. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri.
6. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları öğretiminde Kullanılan Yaklaşımlar
7. Hafta  Atatürkçülüğün Oluşumuna Etki Eden Faktörler
8. Hafta  Ara sınavlar
9. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Bilgi Boyutu
10. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Kavram Boyutu
11. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Değer Boyutu
12. Hafta  Atatürkçülüğün Üst Değer Olarak Öğretimi
13. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Araç Gereç Boyutu
14. Hafta  T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Öğretiminin Ölçme-Değerlendirme Boyutu
15. Hafta  Sosyal bilgiler programında Atatürkçülük kazanımları
16. Hafta  Finaller
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
3
33
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
3
10
30
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal Bilgiler disiplinlerinden seçtiği bir alanla ilgili üst düzeyde akademik çalışma yapma yeterliği kazanır.X
2
Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır.X
3
Çalıştığı alanıyla ilgili yerli ve yabancı literatüre vakıf olur.X
4
Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur.X
5
Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili yeni akademik çalışmaları takip eder.X
6
Ürettiği akademik çalışmalardan hem akademik camia hem de diğer eğitim-öğretim kurumları faydalanır.X
7
Yaptığı çalışmalarla Sosyal Bilgiler öğretim programının gelişimine katkı sağlar.X
8
Doktora derecesini alan araştırmacı, Sosyal Bilgiler eğitimi alanında incelediği bir konuda uzmanlık düzeyinde bilimsel ürünler ortaya koyabilir.X
9
Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir.X
10
Doktora eğitimini tamamlayanlar ulusal ve uluslararası bir ortamda (sempozyum, kongre, bir dergide makale vb.) akademik çalışma gerçekleştirme yeterliklerine sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin kazandığı akademik perspektifini derinleştirir.X
12
Mesleki ve akademik gelişimini sağlama konusunda alan uzmanlarıyla bilgi alış-verişinde bulunabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/cdonmez)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cdonmez@gazi.edu.tr)