GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisi Eğitim Araştırmalarında İstatistiksel Analiz (Alan Eğitimi/4310120
Dersin Adı: Fen Bilgisi Eğitim Araştırmalarında İstatistiksel Analiz (Alan Eğitimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, temel istatistiksel kavramları bilir, verileri excel dosyasından SPSS dosyasına transfer edebilir, değişkenleri tanımlayabilir.
Öğrenciler, veriler için betimsel istatistik sonuçlarını elde edebilir. Frekans dağılımı, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçülerini tablolaştırabilir.
Öğrenciler, basit ve kısmi korelasyon ve basit ve çoklu regresyon analiz teknikleri ile verilerini analiz edebilirler.
Öğrenciler, t-testleri, tek faktörlü ANOVA ve iki faktörlü ANOVA ile verilerini analiz edebilir.
Öğrenciler, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA ve karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA ile verilerini analiz edebilir.
Öğrenciler, ANCOVA ile verilerini analiz edebilir.
Öğrenciler, çok değişkenli istatistiksel teknikleri (faktör analizi, MANOVA, MANCOVA) verilerine uygulayabilir.
Öğrenciler, parametrik olmayan istatistiksel teknikleri veri analizine uygulayabilir.
Öğrenciler, testlerin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş: Temel istatistiksel kavramlar, SPSS in tanıtımı ve veri girişi, değişken tanımlaması ve bazı temel komutlar
2. Hafta  Verilerin betimlenmesi: Frekans dağılımı, Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri
3. Hafta  Basit ve kısmi korelasyon
4. Hafta  İlişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması: T-testi, Tek faktörlü ANOVA, İki faktörlü ANOVA,
5. Hafta  İlişkili ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması: T-testi, Tek faktörlü ANOVA
6. Hafta  Karışık ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması: Karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA
7. Hafta  Basit ve çoklu regresyon
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Kovaryans analizi (ANCOVA)
10. Hafta  Çok değişkenli istatistikler: Faktör analizi, MANOVA, MANCOVA
11. Hafta  Çok değişkenli istatistikler: Faktör analizi, MANOVA, MANCOVA
12. Hafta  Parametrik olmayan istatistikler: Kay-kare testi, Mann Whitney U-testi
13. Hafta  Parametrik olmayan istatistikler:Kruskal Wallis H-testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi
14. Hafta  Testlerin geçerlik ve güvenirlik analizleri
15. Hafta  Testlerin geçerlik ve güvenirlik analizleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini özgün bir bakış açısıyla geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirerek özgün yorum ve sonuçlara ulaşır.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, bununla ilgili nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırma yapar.X
4
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip eder, ortaya atılan yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
6
Fen eğitimi alanında yaptığı özgün çalışmaların bulgularını ya da fikirlerini ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak kültürel farklılıkları da dikkate alarak savunur.X
7
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini geliştirir ya da ileri düzeyde kullanır.X
8
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulama planlarını eleştirel bir gözle yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
9
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.X
10
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde savunmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanır.X
11
Fen eğitimini literatürüne katkı sağlayacak çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında liderlik yapar.X
12
Fen eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde özgün öneriler sunarak bunları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.X
13
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.X
14
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mustafa Sarıkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sarikaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sarikaya@gazi.edu.tr)