GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi/4310030
Dersin Adı: Nicel Araştırmalarda Veri Analizi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İstatistikle ilgili temel kavramları açıklar.
İstatistiksel verileri uygun betimsel istatistiksel teknikleri kullanarak özetler.
Verilerin özetlenmesinde uygun merkezi eğilim ölçüsünü seçer.
Bir bilimsel çalışmada kullanılan istatistik terim ve kavramları açıklar.
Anlam çıkarıcı istatistik tekniklerinden uygun olanı seçip uygulayabilir.
Hipotez testinin basamaklarını uygular.
Anlam çıkarıcı istatistiksel tekniklerin olasılık kavramı üzerine inşa edildiğini kavrar.
İstatistiksel tekniklerin uygulanmasında paket programları (SPSS) kullanabilir.
Etki büyüklüğü ve istatistiksel güç kavramlarının açıklar ve hesaplanan etki büyüklüğü ve güç değerlerini yorumlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Nicel araştırmalar desenleri, iç ve dış geçerlik, nitel ve nicel araştırmalar arasındaki farklar
2. Hafta  Verilerin organizasyonu (frekans dağılımları), merkez, eğilim ölçüleri
3. Hafta  Yaygınlık (değişkenlik) ölçüleri (standart sapma, varyans), maksimum ve minimum değerleri, çarpıklık ve basıklık katsayıları, betimsel istatistikle
4. Hafta  Olasılık, standart puanlar, normal dağılım, örneklem ortalamalarının dağılımı
5. Hafta  Anlam çıkarıcı istatistik ve hipotez testi, tek örneklem t-testi
6. Hafta  Bağımsız örneklemler için t testi ve SPSS uygulamaları
7. Hafta  Bağımlı örneklemler için t-testi ve SPSS uygulamaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tek Faktörlü ANOVA ve SPSS uygulamaları
10. Hafta  Çift Faktörlü ANOVA ve SPSS uygulamaları
11. Hafta  Tekrarlı ANOVA ve SPSS uygulamaları, parametrik olmayan testler
12. Hafta  Korelasyon ve Basit doğrusal regresyon ve SPSS uygulamaları
13. Hafta  Çoklu regresyon ve SPSS uygulamaları
14. Hafta  ANCOVA ve SPSS uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
9
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini özgün bir bakış açısıyla geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirerek özgün yorum ve sonuçlara ulaşır.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, bununla ilgili nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırma yapar.X
4
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip eder, ortaya atılan yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
6
Fen eğitimi alanında yaptığı özgün çalışmaların bulgularını ya da fikirlerini ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak kültürel farklılıkları da dikkate alarak savunur.X
7
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini geliştirir ya da ileri düzeyde kullanır.X
8
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulama planlarını eleştirel bir gözle yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
9
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.X
10
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde savunmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanır.X
11
Fen eğitimini literatürüne katkı sağlayacak çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında liderlik yapar.X
12
Fen eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde özgün öneriler sunarak bunları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.X
13
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.X
14
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nejla Yürük)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/site/nejlayuruk)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nejlayuruk@gazi.edu.tr)