GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Eğitiminde Motive Edici Öğrenme Ortamları ve Öğretim Uygulamaları/4310029
Dersin Adı: Fen Eğitiminde Motive Edici Öğrenme Ortamları ve Öğretim Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Motivasyonu, fen alanındaki motive edici öğrenme ortamlarını kuramsal ve kavramsal düzeyde öğrenir
Uluslar arası ve ulusal alanda fen alanındaki motive edici öğrenme ortamlarını ve uygulamalarını araştırır ve eğitime olan katkılarını öğrenir
Motivasyonu etkileyen etmenleri ve fen eğitimindeki uygulamalarını araştırır
Motive edici stratejileri ve fen eğitimindeki uygulamalarını araştırır
Motivasyonla ilgili farklı öğrenme seviyesindeki çalışmaların eğitimdeki girdi ve çıktıları hakkında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Duyuşsal becerilere genel bir bakış
2. Hafta  Motivasyonun tanımı. Yapılandırmacılık altında incelenen motive edici öğrenme ortamları
3. Hafta  Problem- ve Proje- tabanlı öğrenme ve motive edici öğrenme ortamları (fen eğitiminde)
4. Hafta  Araştırma-soruşturma tabanlı öğrenme ve motive edici öğrenme ortamları (fen eğitiminde)
5. Hafta  İşbirlikçi öğrenme ve motive edici öğrenme ortamları (fen eğitiminde)
6. Hafta  Motivasyonu etkileyen faktörler ve fen eğitimindeki çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
7. Hafta  Ara sınav haftası
8. Hafta  Motive edici öğrenme stratejileri ve fen eğitimindeki çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
9. Hafta  Motivasyon çeşitleri ve fen eğitimindeki çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
10. Hafta  Motivasyonun bilişsel ve duyuşsal becerilerle ilişkisi ve fen eğitimindeki çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
11. Hafta  İlköğretimde motivasyonun önemi ve fen eğitimindeki çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
12. Hafta  Motive edici öğrenme ortamlarında öğretmenin rolü ve önemi
13. Hafta  Motivasyonun önemiyle ilgili uluslar arası çalışmaların incelenerek teoride ve uygulamada bilgiler edinilmesi
14. Hafta  Motivasyonun önemiyle ilgili ulusal çalışmaların incelenerek teoride ve uygulamada bilgiler edinilmesi
15. Hafta  Dönem sonu sınav haftası
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
3
33
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
3
33
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini özgün bir bakış açısıyla geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirerek özgün yorum ve sonuçlara ulaşır.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, bununla ilgili nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırma yapar.X
4
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip eder, ortaya atılan yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
6
Fen eğitimi alanında yaptığı özgün çalışmaların bulgularını ya da fikirlerini ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak kültürel farklılıkları da dikkate alarak savunur.X
7
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini geliştirir ya da ileri düzeyde kullanır.X
8
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulama planlarını eleştirel bir gözle yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
9
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.X
10
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde savunmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanır.X
11
Fen eğitimini literatürüne katkı sağlayacak çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında liderlik yapar.X
12
Fen eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde özgün öneriler sunarak bunları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.X
13
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmak için etkili öğretim yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.X
14
Fen eğitimi ile ilgili bilgi ve gelişmelerin ilgili paydaşlara (öğretmen, akademisyen, MEB idarecileri, lisans ve lisansüstü öğrenciler vb.) tanıtılmasında katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ayşe SERT ÇIBIK )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://w3.gazi.edu.tr/web/sertay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sertay@gazi.edu.tr)