GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sanat ve Toplum İlişkileri/4310030
Dersin Adı: Sanat ve Toplum İlişkileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Gonca Hülya YAYAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/gyayan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyayan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yaşadığımız dünya da sanatın oluşumundaki etkenlerin araştırılması ve toplumlardaki yansımalarının araştırılması.
Doktora öğrencilerine araştırma yaptırırken toplum ve sanat arasında nasıl bir bağ kurulduğu anlatmaya çalışmak.
Sanat ve toplum ilişkilerinin dığer alanlarla etkileşimi araştırılacaktır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amaçları ders programının yapılması
2. Hafta  Sanat ve toplumlar arasındaki bağların nasıl olması gerektiği sorusunun cevabını aramak.
3. Hafta  Sanat ve toplum ilişkilerinin anlatılırken, araştırma projesinin verilmesi
4. Hafta  Bu projelerle ilgili ön çalışmaların yapılması
5. Hafta  Bu proje ile seçilen konuyla ilgili olarak çalışmalara geçilmesi
6. Hafta  Ön araştırmalar yapılırken toplanan veriler üzerinde konusulması
7. Hafta  Projenin şekillendirilmesi
8. Hafta  Proje ile ilgili gerekli desteğin sağlanması
9. Hafta  Araştırma projesinin çözümlemelerinin yapılması.
10. Hafta  Yorumlarının yapılması
11. Hafta  Çalışmalara devam edilmesi.
12. Hafta  Çalışmalara son sekillerinin verilmesi
13. Hafta  Konuların toparlanması ve projenin teslimi.
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sanat ve Toplum Bilinci İbrahim Armağan.İnsan ve Sanat Sezer Tansu,Looking at picture K.Clark,Görsel Sanatlar Eğitimi,Vedat Ersoy,Sanat Eleştirisi Nihat Boydaş,Evrim ile Yazı Sanatı Erdoğan Munis,Yazı İnsanlığın Belleği George Jean Bır Haftada Başarılı IletişimJohn Macdonald, Sanatın Gercekliği Fıscher Ernst,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
11
Sanat eğitiminde bir alanda uzmanlık yetisine sahiptir.