GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk ve Dünya Müzeleri Eğitim Programları/4210019
Dersin Adı: Türk ve Dünya Müzeleri Eğitim Programları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Çağatay AKENGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  c.akengin@gmail.com, cagatayakengin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenciler: Müzeler ile ilgili belirli bir bilgi birikimine sahip olurlar.
Çeşitli Türk ve Dünya müzelerindeki eğitim birimleri ve eğitim programları ile ilgili bilgilenirler.
Vize ve final projeleri ile teorik bilgilerini uygulamaya geçirirler ve ülkemiz müzelerine yönelik eğitim paketi hazırlarlar.
Verimli, öğrenme potansiyeli yüksek, programlı müze ziyaretleri organize edebilmeyi öğrenirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ön Anket. Dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı ve yapılacak projeler ile ilgili bilgilendirme. Vize proje konularının seçimi.
2. Hafta  Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Konularında teorik ve görsel bilgilendirmeler.
3. Hafta  Müzelerin görevleri nelerdir? Dünya’da ve ülkemizde müzeciliğin tarihsel gelişimi.
4. Hafta  Gazi Üniversitesi Resim-Heykel Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
5. Hafta  Dünya ve Türkiye müzeleri eğitim programları.
6. Hafta  Öğrenme potansiyeli yüksek, verimli bir müze ziyareti nasıl organize edilir?
7. Hafta  Vize Haftası.
8. Hafta  Mustafa Ayaz Plastik Sanatlar Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti
9. Hafta  Görme engellilere yönelik müze ziyaretleri.
10. Hafta  Ülkemiz müzeleri nasıl daha canlı ve hareketli, yaşayan kültür merkezleri haline gelebilir?
11. Hafta  Vize projelerinin atölyede sunumu.
12. Hafta   Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
13. Hafta  Vize projelerinin atölyede sunumu.
14. Hafta   Final Haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Atagök, Tomur, (1999). “Müze ve Eğitim” Yeniden Müzeciliği Düşünmek, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi. -Buyurgan, Serap, (2002). “Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği” Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara: Gazi Üniversitesi Matbaası. -Buyurgan, Serap, (2004). “Effective Learning at the Museum”, Journal of Cultural Research in Art Education, United States Society for Education through Art, Volume: 22, USA, 99-115. -Buyurgan, Serap, (2007). “Tarih Dersi Kapsamında Programlı Bir Müze Ziyareti” Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildirileri İçinde. Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi işbirliği ile, 12-14 Mayıs, Bakü:. http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/sempozyum_bildiri.pdf.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
2
60
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
8
4
32
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
2
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
3
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
4
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
5
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
6
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini aktif olarak kullanabilme.X
7
Öğrenme-öğretme sürecine ilişkin uygun planlama yapabilmek ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanıyabilme.X
8
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.X
9
Alanı ile iliği yayın tarama, yayın (makale, bildiri vb.) yapma özelliğine sahiptir.X
10
Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma yetisine sahiptir.X
11
Sanat eğitiminde bir alanda uzmanlık yetisine sahiptir.X