GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Rehberlikte Program Geliştirme/4130236
Dersin Adı: Rehberlikte Program Geliştirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Şerife Işık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serife@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışma programının kavramsal temellerini bilir
Program geliştirme sürecini analiz eder
Kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışma programını değerlendirir
Rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlar





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  1. Gysbers, N. C. & Henderson, P. (1984). Developing and Managing Your School Guidance and Counseling Program. (2th Ed.) Alexandria: American Counseling Association. 2. Cobia, D. C. & Henderson, D. A. (2007). Developing an Effective and Accountable School Counseling Program. Pearson: Merrill Prentice Hall. 3. Dollarhide, C. T. & Saginak, K. A. (2008). Comprehensive School Counseling Programs. Pearson.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rehberlik modelleri
2. Hafta  Kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışma programının kavramsal temeli
3. Hafta  Varolan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme
4. Hafta  Program geliştirme süreci
5. Hafta  Program geliştirme süreci
6. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
7. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
10. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
11. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
12. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
13. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
14. Hafta  Bir kuruma yönelik rehberlik ve psikolojik danışma programı hazırlama
15. Hafta  Hazırlanan kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışma programını teslim etme geribildirimin verilmesi
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. American School Counselor Association (2012). The ASCA National Model Workbook. Alexandria, VA: Author. 2. Gysbers, N. C. & Henderson, P. (1984). Developing and Managing Your School Guidance and Counseling Program. (2th Ed.) Alexandria: American Counseling Association. 3. Cobia, D. C. & Henderson, D. A. (2007). Developing an Effective and Accountable School Counseling Program. Pearson: Merrill Prentice Hall. 4. Dollarhide, C. T. & Saginak, K. A. (2008). Comprehensive School Counseling Programs. Pearson.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X